V pondelok získal Virgin Hyperloop One v ďalšom investičnom kole 50 miliónov amerických dolárov na vývoj a výrobu ich futuristickej dopravnej technológie. No nie len to, Virgin Hyperloop One tak isto vydalo v rovnaký čas aj nový záznam ich hyperloop PODu XP-1. Na videu nižšie môžeme vidieť záznam jazdy XP-1 a jeho nového rýchlostného rekordu. V testovacej vákuovo uzavretej tube firmy Virgin Hyperloop One dosiahol XP-1 rýchlosti 386 km/h.

Tento nový rekord dosiahli počas posledného testovacieho kola, ktoré sa uskutočnilo v piatok, 15. decembra. V testovacej dráhe bolo počas testu dosiahnutého rovnakého tlaku ako vo výške 61 km nad hladinou mora. V tak nízkom tlaku, elektrinou poháňaný maglev (magnetická levitácia) zodvihne POD kúsok nad trať, a vysokou rýchlosťou ho ženie traťou v ktorej bez kyslíka zažíva takmer nulový odpor.

Firma oznámila:

“Všetky časti systému boli úspešne otestované, vrátane prechodovej komory, vysoko efektívneho elektrického motoru, pokročilých ovládacích prvkov a výkonnej elektroniky, magnetickej levitácie a navigácie, odpruženia PODu a vákua trate.”

Tu je video z pondelka:

Virgin Group odkúpilo Hyperloop One

V októbri ohlásil Richard Branson, že jeho firma Virgin Group investovala do firmy Hyperloop One, firmy z Los Angeles, ktorá sa snaží priniesť na trh technológiu predstavenú svetu Elonom Muskom v roku 2013. Súčasťou tejto investície bolo aj premenovanie firmy na Virgin Hyperloop One.

Brasonov najnovší projekt sa snaží postaviť svoj plán na nákladnej preprave. Vďaka obrovským rýchlostiam, potenciálne cca 1200 km/h, by takýto spôsob dopravy mohol úplne zmeniť to, akým spôsobom prepravujeme tovar po súši. Ak by naozaj dokázal Hyperloop One dosiahnuť takýchto rýchlostí s ich nákladnými PODmi, tak by namiesto prepravy kamiónmi a vlakmi mohol tovar putovať Hyperloop traťami po zemi a znížil by prepravný čas z dní na hodiny. To by malo veľký dopad na celkovú dopravu, kedže by z ciest mohlo zmiznúť mnoho nákladných vozidiel.

Nick Earle, jeden z manažérov vo firme Virgin Hyperloop One povedal:

“Je to ako Amazon Prime na steroidoch… Nemusíte použiť letku lietadiel. Nemusíte používať obrovské sklady na perifériách miest na to aby ste skladovali všetko čo predávate len na to, aby ste to mohli do hodiny doručiť tovar tak ako to je v zmluvných podmienkach Amazon Prime.”

Musk, ktorého The Boring Company pracuje na obdobnom koncepte a mala by byť asi považovaná za konkurenciu, pracuje tak isto na prepravnom systéme v uzavretej tube, no narozdiel od Virgin Hyperloop One, by tá ich by mala byť pod zemou.

Hyperloop bude voziť nielen náklad ale aj ľudí

Kým Bransonova spoločnosť sa v prvom rade zameriava skôr na prepravu nákladu, tá Muskova sa prezentuje ako firma, ktorá bude ponúkať riešenie pre prepravu osôb. Ľudí viac zaujíma riešenie problému so zápchami ako preprava nákladu. Branson bol zvolený za predsedu rady firmy Virgin Hyperloop One. Branson, ako aj Musk pre The Boring Company, je tak isto maskotom a tvárou všetkých firiem Vrigin Group, ako napríklad Virgin Galactic, Virgin Atlantic či najnovšie Virgin Hyperloop One.

Branson sa vyjadril k najnovšej investícii 50 miliónov amerických dolárov, ktorú získali v poslednom investičnom kole:

“Pomôže firme zamerať sa na príležitosti na kľúčových trhoch na blízkom východe, v Európe a v Rusku tým, že vyvinie prelomový a inovatívny pozemný dopravný systém pre pasažierov a náklad.”

Virgin Hyperloop One sa vyjadrilo, že chcú mať do roku 2021 vo výstavbe až 5 Hyperloop tratí. The Boring Company takéto predpovede nedala, no vieme, že už teraz pracujú na ich prvých komerčných tuneloch v Marylande. Vyzerá to tak, že rok 2018 nebude len rokom elektromobilov, ale aj rokom Hyperloopu.

Zdroj: Inverse

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here