Firma Elona Muska, The Boring Company, dostala oficiálne povolenie od mesta Hawthorne v Kalifornii na kopanie svojho prvého cca 3 kilometre dlhého tunelu.

V hlasovaní získala “nudná firma” Elona Muska 4 hlasy z 5 a tak zastupiteľstvo mesta Hawthorne oficiálne schválilo povolenie na vykopanie testovacieho tunelu a vystavanie testovacej dráhy. Tunel sa bude tiahnuť pod 120 ulicou, severne od centrály SpaceX a dizajnérskeho centra Tesly.

Tunel bude predĺžením už existujúceho tunela, ktorý The Boring Company začala kopať na pozemku SpaceX. Na pozemku SpaceX sa nenachádza len vstup do tunelu ale aj prvý testovací výťah, ktorý by v budúcnosti mal do tunelov dostávať vozidlá na elektrických saniach. Prvú ukážku tohto systému sme mohli vidieť už v júli, kedy Elon Musk na svojom účte na instagrame uverejnil video Modelu S, ktorý bol týmto výťahom spustený do tunelu.

Testing The Boring Company car elevator

A post shared by Elon Musk (@elonmusk) on

Kopanie a výstavba bude pod zemou, ľudia nebudú mať ani tušenia

The Boring Company bude na kopanie tohto tunelu použivať stroj, ktorý kedysi kopal kanály pod mestom San Francisco. Brett Horton, riaditeľ zariadení a výstavby podotkol, že kopanie tohto tunelu a následné budovanie systému pre elektrické sane nebude nijakým spôsobom ovplyvňovať dianie na povrchu. Nikto by nemal ani len zistiť, že niečo kopeme, kedže tento 3 kilometre dlhý tunel bude kopaný veľmi hlboko pod zemou. Horton tvrdí, že až 13 metrov pod zemou, čo je o dosť hlbšie ako akékoľvek kanalizačné, elektrické či plynové linky.

Zdroj: TeslaRati

Horton povedal:

“Nevidíte to o a určite to nepočujete. Všetko sa deje pod zemou, nebudeme mať žiadnych robotníkov na povrchu či ťažkú techniku ako buldozéry, ktoré by blokovali dopravu.”

Horton povedal, že tím bude aktívne sledovať povrch pod ktorým budú kopať. Okamžite prestaneme s kopaním pokiaľ sa povrch pohne čo i len o centimeter.

Čo sa bude v tuneli diať po vykopaní?

Firma ho plánuje využiť na testovanie ich prototypu dopravného systému, ktorý by mal v budúcnosti prepravovať vozidlá na elektrických saniach rýchlosťou 210 km/h. Tento systém bude musieť fungovať v tuneli s priemerom len 4 metre a preto bude musieť byť naozaj stabilný a spoľahlivý. Kopanie samotného tunelu poslúži firme na testovanie vylepšení, ktoré už teraz aplikovali na ich stroj na kopanie tunelov a na jeho ďalšie vylepšenia. Toto napísala The Boring Company v oficiálnom dokumente pre mestské zastupiteľstvo mestečka Hawthorne:

“Projekt testovacieho tunelu sa bude skladať z opakovaného testovania tunelu inžiniermi SpaceX, testovaním osobných vozidiel vhodných na umiestnenie na elektrické sane, neustáleho vylepšovania dizajnu a technológie a zbierania dát.”

Musk ukázal prvú Teslu v tuneli

Elon Musk sa vždy so všetkým ponáhla, špeciálne s ohlasovaním nových produktov či pokroku, ktorý jeho firmy urobia. A tak ani v tomto prípade nesklamal a pár dní dozadu uverejnil obrázok na svojom instagrame. Na fotografii môžeme vidieť prvý Model S v prvom tuneli vykopanom firmou The Boring Company. Takýmto spôsobom nám ponúkol prvý pohľad na to, ako by v budúcnosti mohla vyzerať technológia riešiaca problém zápch a smogu v mestách.

A Model S in The Boring Company tunnel being dug under Los Angeles (starting in Hawthorne)

A post shared by Elon Musk (@elonmusk) on

Ako sme vyššie spomínali, The Borin Company je úzko prepojená so SpaceX, veď kopanie prvého tunelu začali práve na pozemku SpaceX. No čo je dôležitejšie, je že firma je úzko prepojená aj s ďalšou z firiem Elona Muska, Tesla Inc.. Technológia, ktorá momentálne poháňa elektromobily od Tesly bude totižto v budúcnosti poháňať elektrické sane, ktorými plánuje Musk prepravovať ľudí a automobily vo svojich tuneloch. Elektrické sane, ktoré Musk predviedol v prvom koncepčnom videu The Boring Company sú totižto takmer najdôležitejšou častou tohto plánu a ich pohon by mal využívať elektromotory, ktoré Tesla mentálne používa na poháňanie ich vozidiel.

Elektrické sane sú totižto jediné riešenie pre pohyb vozidiel v tunely s priemerom len o niečo viac ako 4 metre. Klasické tunely majú na priemer minimálne 8 metrov, no kedže Musk plánuje na pohyb v jeho tuneloch použivať elektrické sane, ktoré by mali byť stabilné a umiestnené na koľajnici, jeho tunely by až takto veľký priemer nemali vyžadovať.

The Boring Company tvrdí. že len zmenšením priemeru dokážu znížiť cenu kopania tunelov 3. až 4. násobne. Brett Horton, ktorého sme spomínali vyššie povedal, že elektrické sane budú v podstate podvozok Modelu S len namiesto kabíny bude na vrchu plocha na ktorú bude umiestnené vozidlo. Takže keď Tesla Model S zaparkuje na elektrických saniach a bude sa na nich premávať tunelom, bude to Model S poháňaný podvozkom Modelu S.

Hyperloop WARR pod run to 201 mph (324 km/h) in 0.8 mile near vacuum tube

A post shared by Elon Musk (@elonmusk) on

No ako Musk podotkol, jeho “nudná firma” má v pláne začať pracovať na svojej vlastnej implementácii hyperloop technológie. Musk dokonca tvrdí, že už teraz dostal verbálne povolenie na vystavanie podzemnej hyperloop dráhy medzi New Yorkom a Washingtonom DC. Na toto by mu v budúcnosti mohla napríklad poslúžiť technológia, ktorú na súťaži SpaceX o najrýchlejší hyperloop POD ukázal nemecký tím z Mníchovskej univerzity, WARR Hyperloop. Video z jazdy ich magneticky poháňaného PODu v SpaceX testovacej dráhe môžete vidieť vyššie.

WARR Hyperloop dosiahol v tomto kole SpaceX sútaže rýchlosti 324 km/h, čo z tohto tímu spravilo najnovšieho držiteľa rekordu rýchlosti hyperloop PODu. Musk, ale verí, že v budúcnosti by mohli dosiahnuť rýchlosti 1300 km/h. Čo by pravdepodobne nebolo využiteľné na prepravu ľudí, no na prepravu nákladu určite.

Zdroj informacií: Electrek, TeslaRati

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here