Niekoľko posledných rokov sa po internete šírili informácie, že Kalifornský technologický gigant, Apple, pracuje na vlastnom elektromobile. Projekt mal údajne mať krycie meno “Titan” a jeho výzkum mal prebiehať v Írsku. Neskôr Apple oficiálne potvrdilo, že pracuje na vývoji autonómnej platformy, teda nie celého elektromobilu, a dokonca Tim Cook, výkonný riaditeľ Apple,  o tomto projekte hovoril ako o jednom z najdôležitejších projektov pre firmu. No v druhej polovici minulého roku sa začali objavovať informácie, že Apple sa projektu vzdalo, no je to naozaj pravda?

Apple spolupracuje na tajnom projekte s Čínskou firmou

Ako sa ukázalo, Apple údajne momentálne spolupracuje na batériách pre elektromobily s najväčším Čínskym výrobcom batérii v odvetví elektromobilov.

Zdroj: gogreencar

Čínska spoločnosť Yicai Global, uverejnila informáciu, že Apple spolupracuje s CATL, najväčším výrobcom batérií pre elektromobily v Čine:

“Kalifornská technologická spoločnosť z Cupertina, Apple, spolupracuje s Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL), výrobcom batérií v Čínskej provincii Fu-t’ien, na tajnom spoločnom projekte. Firmy spolupracujú v odvetví batérií, povedali zdroje, ktoré sú súčasťou spomínanej spolupráce.”

Ani Apple a ani CATL sa k týmto informáciam nevyjadrili.

Dočkáme sa iCar elektromobilu alebo iCar softvéru?

Pokiaľ je to pravda, znamená to, že projekt Titan sa pravdepodobne snaží o vývoj celého elektromobilu a nie len autonómnej platformy, ktorá by mohla byť integrovaná do elektromobilov iných výrobcov, tak ako to robí Waymo, projekt autonómnych vozidiel Google, ktorý sa stal samostatnou firmou v roku 2016.

Zdroj: cartacapital

To že Apple spolupracuje s CATL, je naozaj významný vývoj situácie v projekte Titan. Batérie, špecificky ich produkcia, je často videná ako ten najväčší problém, ktorý brzdí výrobu elektromobilov. Ak sa firma sústredí už teraz na jeho vyriešenie, možno to znamená, že Apple má pre nás pripravený nový produkt.

CATL je veľkým hráčom v odvetví batérii

CATL zvýšil minulý rok svoju výrobu trojnásobne a do roku 2020 plánuje vyrábať viac ako 50 GWh baterií. Pokiaľ sa toto CATL podarí stane a efektívne druhým najväčším výrobcom batérií hneď po Tesla & Panasonic spolupráci (Gigafactory v Nevadskej pusti). To bude samozrejme pravda iba ak Tesla splní svoje výrobné ciele.

Je toto dôkaz, že Apple vstupuje na trh s elektromobilmi?
Zdroj: autoevolution

Pokiaľ sa Apple naozaj chce dostať do pozície seriózneho hráča na trhu s elektromobilmi, CATL je jednou z mála firiem, ktoré môžu Apple signifikatne napomôcť k tomuto cieľu. Apple je už teraz veľkým hráčom v odvetví batérií pre svoje iPhony a MacBooky, ale batérie pre elektromobily sú úplne inou ligou. Jedna batéria pre Tesla Model S P100D sa vyrovná približne 4000 batériám najnovších iPhonov.

Apple nie je jedinou firmou ktorá chce batérie od CATL

Batérie od CATL sa primárne využívajú vo výrobe elektrických autobusov. Na tieto batérie firma využíva chemické zloženie LiFePo a NCM. No Apple nie je jedinou firmou, ktorá má záujem o batérie od CATL pre svoje elektromobily, pokiaľ nejaké vyrábať budú. CATL podpísal pred nedávnom zmluvu s NEVS. NEVS je skratka stojaca za Švédskou firmou National Electric Vehicle Sweden, čo je firma, ktorá prevzala zbankrotovanú výrobu automobilov SAAB. NEVS plánuje ročne vyrábať stovky tisíc elektromobilov a bude jedným z najväčších zákazníkov CATL.

Čo si myslíte vy? Ide naozaj Apple vstúpiť na ďalší trh? Stane sa Apple konkurentom Tesly, Lucid Air či NEVS?

Zdroj: Electrek

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here