Výkonný riaditeľ firmy Fiat Chrysler, Talianskej medzinárodnej spoločnosti a momentálne 7 najväčšej automobilky na svete, Sergio Marchionne, sa vôbec netají jeho negatívnymi názormi voči elektromobilom.

Marchionne ide otvorene proti elektrifikácii

Pred pár dňami sa na portáli The Street objavilo video Sergia, kde vraví, že aj keď je Elon Musk dobrým kamarátom, a osobne si myslí, že Elon Musk urobil naozaj kus skvelej práce na marketingu Tesly, no “Ja som stále neni presvedčený, že obchodný model, ktorý Elon Musk prezentuje, je ekonomický.”

Riaditeľ automobilky Fiat Chrysler povedal - Elon Musk je dobrý kamarát, ale elektromobily sú nezmysel

Marchionne sa neskôr objavil na americkej televíznej stanici CNBC, kde už ale bol o niečo menej taktný, “Myslím si, že analýzy, ktoré tvrdia, že zachránime planétu za pomoci elektrických áut sú nezmysel.” Keď už nič iné aspoň sa nesnaží zakrývať svoje názory a otvorene ich prezentuje. Väčšina vysoko postavených manažérov a vedúcich veľkých automobiliek sa vyjadreniami o dôležitosti elektrifikácie snaží vytvoriť len dobrý “image” pri ich firmy, no Marchionne nie.

Všetko toto sa začalo po tom, čo informačná agentúra Bloomberg oznámila, že automobilka Fiat Chrysler, ktorú vedie Marchionne, stráca až 20 000 amerických dolárov na každom plne elektrickom automobile Fiat 500e, ktorý začala firma predávať len nedávno.

Marchionne sa vyjadril aj k reguláciám a požiadavkám na limitovanie CO2 emisii: “Kvôli načasovaniu v Európe, musíme začať s elektrifikáciou… No ak tvrdíte, že toto je odpoveď. Ja vravím nie!”, Marchionne sa dokonca vyjadril k ich jedinému elektromobilu Fiat 500e: “Dúfam, že ho nekúpite!”

Riaditeľ automobilky Fiat Chrysler povedal - Elon Musk je dobrý kamarát, ale elektromobily sú nezmysel

Marchionne sa snaží spomaliť pokrok

No veľa ľudí si uvedomuje, že to, čo Marchionne čím ďalej tým viac prezentuje, je len chabý pokus spomaliť vývoj a evolúciu automobilového priemyslu a celkovú elektrifikáciu dopravy. Nie je v tomto snažení ani prvým a ani posledným, takmer všetky veľké automobilky a ich riaditelia sa takto vyjadrujú k tejto téme, a niet sa čo diviť, kedže ako sa hovorí, zaspali na vavrínoch.

Steve Hanley z portálu CleanTechnica napísal:

“Svet sa mení a Marchionne stojí uprostred cesty a z najväčších síl sa snaží spomaliť pokrok.”

Dow Jameson z portálu Electrek napísal:

“Ak bude [Marchionne] elektrifikáciu vnímať ako povinnosť, určite to firme Fiat Chrysler neprospeje. Marchionne vsadil na to, že palivové články sa nejakým zázrakom zrazu stanú účinnejšími ako batérie, no túto stávku prehrá.”

My s ním nemôžeme nič iné, len súhlasiť, veď nie nadarmo Elon Musk vtipne prezýva “fuel cells” (palivové články), “fool cells” (hlupákove články).

Marchionne potichu Teslu a Muska obdivuje

Na jednej strane sa Marchionne zdá byť 100% presvedčený o svojej pravde, no na druhej strane sa vyjadril o svojom strachu z Tesly a Elona Muska: “Sme veľmi pomalý priemysel, nám trvá spraviť jedno rozhodnutie navždy. Elon Musk sa ale hýbe rýchlosťou rakety. Najväčší strach mám z toho, že ostaneme pozadu a zabudnutí.”

Marchionne aj keď sa snaží poukázať čo najviac na to, že Elona Muska neobhajuje, určite mu minimálne závidí. V interview pre Bloomberg sa otvorene vyjadril nie len k tomu, že Elon Musk a Tesla vedia robiť rozhodnutia a zmeny veľmi rýchlo, no tak isto vyzdvihol marketing Tesly, “Tesla má lepšiu pascu na myši.”. Tým sa snažil vyjadriť, že marketig Tesly, v podstate postavný na Elonovi Muskovi, zaujme ľudí viac ako ten, ktorý vytvárajú 100 rokov a viac staré automobilky po celom svete.

Čo si myslíte vy, sú palivové články, vodík, či batérie a solárna energia budúcnosťou? Dajte nám vedieť v komentároch nižšie. 😉

Zdroj: Evannex, Bloomberg, The Street

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here