Jedna z dcérskych firiem corporacie Samsung, Samsung SDI, odhalila tento týždeň na Frankfurtskom autosalóne svoju novú technológiu batérií pre elektromobily. Táto by vraj mala konkurovať úložnej energetickej technológii od Tesly a malo by to byť práve kapacitou a modularizáciou tejto batérie. Úložisko energie od Samsungu by malo doručiť o 100 km dojazdu viac ako momentálne doručujú tie od Tesly.

Momentálne vlajková loď Tesla Inc., plne elektrický sedan Model S, prichádza s dojazdom 510 km na jedno dobitie, Model 3 vo verzii Long Range má dojazd veľmi podobný, približne 500 km a ich plne elektrické SUV Model X, má dojazd cca 465 km. Za použitia batérie od Samsungu by ste čisto teoreticky mohli prejsť na každom z týchto vozidiel o 100 km viac. A to je už poriadne zvýšenie dojazdu, ktoré rozhodne zaujme.

Samsung má naozaj komplexné riešenie

Samsung má v pláne ponúknuť trhu s elektromobilmi naozaj komplexné a hlavne všestranné riešenie. Toto riešenie by mohlo mať naozaj signifikatný dopad na celkový elektromobilný trh. Veľa skeptikov ešte aj dnes, keď elektromobily dosiahli dojazd viac ako 500 km, poukazuje na nevýhody elektromobilov, špecificky na ich dojazd, dĺžku nabíjania, no hlavne na chýbajúcu infraštruktúru nabíjacích staníc. Toto sú ale väčšinou “správne” argumenty aj keď často skreslujú realitu, no sú to rozhodne argumenty, kvôli ktorým sa ešte stále mnoho ľudí rozhodne zvoliť si zastaralú, viac ako storočie starú a neefektívnu technológiu spaľovacích motorov namiesto elektromobilu.

Samsung vstupuje na trh elektromobilov s revolučnými modularizovanými batériami

No aj Tesla si tento fakt uvedomuje a snaží sa robiť čo sa len dá aby ľudí presvedčila o opaku. Momentálne má Tesla po svete roztrúsených viac ako 6300 nabíjacích staníc, a každým dňom ich počet rastie. Do konca roku 2017 by Tesla chcela mať po celom svete rozmiestnených viac ako 10 000 nabíjacích staníc.

No technológia od Samsungu sa nelíši len v zvýšenom predpokladanom dojazde. Samsung prichádza na trh s niečím, čo by mohli začať využívať výrobcovia a hlavne zákazníci po celom svete. Modularizovanú batériu. Čo to znamená? Znamená to asi toľko, že ľudia si budú schopní svoju kapacitu batérie meniť ako sa im zachce. Samsung k tomu poveda totol: “Zákazníci si môžu vymeniť či doplniť koľko len chcú modulov, je to ako vložiť knihu na poličku”.

Modularizácia dá flexibilitu výrobcom ako aj zákazníkom

Napríklad pokiaľ sa v drahom prémiovom vozidle nachádza batéria s 20 modulmi, dokáže doručiť dojazd 600 až 700 km. Pokiaľ do menšieho a lacnejšieho vozidla vložíme modulov 10 až 12 bude jeho dojazd cca 300km. Toto by malo zaujať hlavne existujúcich výrobcov automobilov, ktorý plánujú prejsť so svojimi existujúcimi vozidlami využívajúcimi fosilné palivá na využívanie čisto elektrickej energie. Toto by im dalo schopnosť vyrábať svoje vozidlá veľmi flexibilne a zákazník by si mohol vybrať veľkosť svojej batérie podľa toho koľko má peňazí. Postupom času, pokiaľ by mal neskôr záujem o väčší dojazd by mohol dokupovať dodatočné batériové moduly do svojho vozidla.

Táto modulárna flexibilita by naozaj mohla zmeniť trh a zaujať mnoho výrobcov. Dodalo by to automobilkám s lacnými vozidlami ako Peugot či Fiat možnosť vyrábať naozaj lacné elektromobily, ktorých dojazd si môžu ľudia postupom času vylepšovať. No aj prémiový výrobcovia by určite našli pre technológiu od Smasungu uplatnenie. Napríklad taký Mercedes-Benz ohlásil, že plánuje všetky svoje modely plne elektrifikovať do 5 rokoch. Na to bude potrebovať veľa batérii a minimálne ich lacnejšie modely by z tejto možnosti mohli benefitovať.

Ako si myslíte, že by vstup Samsungu na trh baterií mohol ovplyvniť Teslu? Myslíte si, že Tesla príde so svojou modulárnou batériou? Dajte nám vedieť v komentároch na Facebooku.

Zdroj: TeslaRati

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here