Akoby odnikiaľ sa na trhu objavil úplne nový hráč v odvetví ťažkej nákladnej elektrickej dopravy. Thor Trucks, startup s Los Angeles, oznámil, že by chceli na trh priniesť elektrický kamión a to skôr ako Tesla, a nie len to, dokonca chcú ponúkať službu v podobe konverzie existujúcich nákladných vozidiel na využívanie elektrickej energie namiesto fosilných palív.

Minulý týždeň vydala firma Thor Trucks prvé oficiálne fotografie ich kamiónu inšpirovaného filmami Transformers a musíme uznať, aj my tu v EMblogu, že vyzerá naozaj cool! Thor Trucks využíva na svojom prototype elektrického kamiónu ET-One podvozok od firmy Navistar, nápravu od firmy Dana a elektrický motor od firmy TM4, dcérskej spoločnosti Hydro-Quebec.

THOR - Nový elektrický kamión sa snaží predbehnúť Teslu

Thor Trucks sa najviac sústredí na vývoj batérie a jej integrácie do existujúcich nákladných vozidiel, aby mohli za pomoci týchto technológií, v budúcnosti, konvertovať kamióny spaľujúce fosilné palivá na využívanie elektrickej energie.

V tomto momente sa však firma sústredí predovšetkým na ich prototyp. ET-One by mal prísť na trh skôr ako Tesla Semi. Kamión by mal disponovať dojazdom 160 a 480 kilometrov, mal by byť schopný odviezť náklad o váhe 36 ton a jeho cena by mala začínať na 125 000 EUR. Jeho najdrahšia verzia s najvyšším dojazdom by mala niesť cenovku 210 000 EUR.

Plán je vydať viacero verzií, tie by mali byť diferencované nie len dojazdom a veľkosťou batérie, ale tak isto výkonom. Thor Trucks plánuje vyrábať ET-One s výkonom 300 až 700 konských síl.

Prototyp, ET-One, sa už niekoľko posledných mesiacov objavoval na cestách Los Angeles. Firma pravdepodobne testuje svoj nákladný automobil na cestách, na ktorých by mal ET-One v budúcnosti voziť náklad. Na stránke Thor Trucks firma uvádza potencionálne úspory na prevádzkovaní tohto vozidla 60% až 70% na jednu míľu, a samozrejme nulové emisie.

Firmu vedie mladý podnikateľ, Dakota Semler, ktorý je jedným zo zakladateľov a výkonným riaditeľom tohto startupu. Druhým zakladateľom je Giordano Sordoni. Dakota má len 25 rokov a firmu dotuje zo svojich predošlých podnikateľských aktivít, od investícií do nehnuteľností, až ku konverzii rodinnej vinice na komerčné safari.

Ani jeden z týchto pánov nemá technické vzdelanie, no musíme uznať, že sa im podarilo zamestnať naozaj zaujímavú zbierku ľudí z firiem ako Navistar, BYD alebo Faraday Future.

THOR - Nový elektrický kamión sa snaží predbehnúť Teslu

V ich dielni v Los Angeles teda momentálne pracujú na tom aby mohli ET-One priniesť na trh začiatkom roku 2019, teda ešte pred príchodom elektrického kamiónu Tesla Semi na trh. No zároveň pracujú aj na iných projektoch zameraných na konverziu existujúcich kamiónov na elektrický pohon.

Určite mi príde zaujímavá ich snaha konvertovať existujúce kamióny na elektrický pohon, no len horko ťažko si viem predstaviť, že ich prototyp ET-One bude schopný konkurencie Tesla Semi. Ich kamión má niekoľko násobne menší dojazd za rovnakú cenu, aj keď dokáže odviesť náklad rovnakej váhy. No a špeciálne keď ich verzia s 480 km dojazdu je o niekoľko desiatok tisíc drahšia ako najvyššia verzia Tesla Semi s dojazdom až 800 km.

Trh elektrických kamiónov je zatiaľ naozaj malý, a šancu uchytiť sa má v tomto momente takmer každý, no s technickými špecifikáciami, ktoré uvádza Thor Trucks to bude naozaj ťažké. No v ich snažení ich určite podporujeme a špeciálne sa tešíme na detaily o ich konverziách existujúcich kamiónov.

Zdroj: Electrek

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here