Volkswagen, 80 rokov stará Nemecká automobilka, nedávno prekonala obrovský škandál v ktorom sa zistilo, že viac ako 11 miliónov dieselových automobilov z ich výrobnej linky nespĺňalo emisné limity. No to nie je všetko, všetky tieto vozidlá totižto emisnými meraniami prešli, pretože boli vybavené softvérom, ktorý dokázal rozpoznať kedy bol automobil testovaný a následne bol schopný zmeniť jeho efektivitu a tak znížiť emisie produkované motorom. No počas denno denného používania boli všetky tieto automobily v rozpore s celosvetovo prijatými limitmi.

Aj napriek emisnému škandálu, VW sa dieslov nevzdá

VW bolo nútené všetky tieto vozidlá stiahnuť z trhu a zbaviť sa všetkých vozidiel, ktoré tieto normy nespĺňali, predané aj novo vyrobené. Tieto vozidlá zatiaľ VW skladuje na pozemkoch mladého automobilového startupu Rivian Automotive, ktorý od roku 2009 pracuje na výrobe prostrediu priateľských automobilov, no doteraz nevyrobil ani jeden kus.

Hovorca Volkswagen Group of America, Jeannine Ginivan, povedala:

“Tieto vozidlá tu budú držané a rutinne zaobstarané až dokým sa neobjaví schválený spôsob ako motory modifikovať tak, aby spĺňali emisné normy. Pokiaľ bude modifikácia schválená, súdne rozhodnutie povoľuje VW upraviť podľa schválenej modifikácie 2.0 l TDI motory tak, aby mohli byť vrátené do predaja. Vozidlá, ktoré nebudú upravené musia byť zodpovedne zrecyklované.”

Toto poukazuje na odhodlanie Volkswagenu sa nevzdať dieselovej technológie ako takej. Tak isto vyjadrenie výkonného riaditeľa Matthiasa Muellera, ktorý povedal, že Tesla pre VW nepredstavuje vôbec žiadnu hrozbu a neberie ju ako seberovného súpera. Tak isto potvrdil, že VW si stále váži dieselovej technológie a plánuje aj naďalej investovať do “skvelej budúcnosti” dieselových motorov.

Vokswagen sa Tesly nabojí

“Nemôžeme porovnávať jablká s hruškami. Tesla je firma, ktorá predáva menej ako 100 000 kusov a mi predávame 10 miliónov. Momentálne Tesla vytvára stovky miliónov v stratách, kým my máme výsledky 12 až 13 miliárd v profitoch ročne, myslím si, že musíme byť realistický.”

Mueller povedal, že VW, plánuje do roku 2025 vyrobiť milión elektromobilov poháňaných čisto elektrinou, no tak isto chcú pokračovať naďalej s vývojom dieselovej technológie a to aj napriek škandálu s ktorým sa VW len nedávno vyrovnalo.

“Dieselové vozidlá, ktoré dnes ponúkame sú čisté. Spĺňajú všetky požadované emisné limity a hlavne splňujú všetky požiadavky a potreby našich zákazníkov.”VW nezodpovedne pokračuje s výrobou dieselových motorov, Tesly sa nebojí…

Diesel je naškodlivejším palivom široko ďaleko

To, že Volkswagen spĺňa svetovo odobrené limity je síce pekné, no naďalej podporovať výrobu dieselových motorov a využívanie tohto paliva je tak či tak neuveriteľne nezodpovedané. Dieslové motory, aj tie najmodernejšie, vytvárajú 10 násobne viac NOx emisií, teda oxidy dusika, ako benzínové motory. Oxidy dusíka sú zodpovedné za predčasnú smrť desiatok tisícov európanov. Najviac v tomto ohľade trpí Veľká Británia, špeciálne Londýn, ktorého ovzdušie obsahuje 6 násobne viac týchto plynov ako je považované za bezpečné. Aj preto budú od roku 2020 dieselové motory úplne zakázané v centrálnom Londýne.

Štúdia, ktorú spravila ICCT (International Council on Clean Transportation – Medzinárodna rada pre čistú dopravu), ukázala, že aj najmodernejšie dieselové osobné vozidlá vytvárajú viac ako dvojnásobok emisii, ktoré do ovzdušia vypúšťajú benzínom poháňané kamióny či autobusy. Kým tieto ťažké vozidlá vytvárajú v priemere 210 mg NOx emisií na 1 km jazdy, dieselové motory v osobných automobiloch ich vytvárajú až 500 mg. A to hovoríme o osobných dieselových vozidlách, ktoré spĺňajú najnovšie “Euro 6” štandardy.

VW nezodpovedne pokračuje s výrobou dieselových motorov, Tesly sa nebojí…

Názor EMblogu

Zdá sa, že niektorým automobilkám pôjde navždy len o profity a úspešnosť ich produktov budú vždy merať len v predajoch. Morálnu zodpovednosť voči ľudstvu a planéte z tejto rovnice úspešnosti budú vždy vynechávať. Tesla možno nevyniká počtom predaných kusov, no tak isto na trhu nie je 80 rokov a aj keď jej vozidiel je na ceste málo, jej dopad na využívanie obnoviteľných zdrojov je omnoho väčší ako len v oblasti elektromobility. Tesla sa zamerala na celé spektrum produktov, ktoré sa snažia zmenšiť katastrofický dopad počasia a prostredia na náš život. Solárne panely, solárne strechy, domáce či industriálne batérie, toto všetko ukazuje na to, že nech si mysli výkonný riaditeľ VW čo chce, meradlom úspešnosti nie sú predaje, no spokojnosť zákazníkov a zodpovednosť voči prostrediu a naším životom, ktorú Tesla vkladá do všetkých svojich produktov.

Zdroj: TeslaRati, The Guardian, Wikipedia, BBC News

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here