V posledných 2 rokoch, od septembra 2016, Volkswagen začal predstavovať svoje plány elektrifikácie svojej letky automobilov. VW postupne predstavil sériu elektrických konceptov, ktoré budú v budúcnosti základom pre ich novú generáciu elektromobilov, ktoré majú prísť na trh v roku 2020.

Doteraz sme mali možnosť spoznať elektromobily “I.D.”, “I.D. Buzz” a “I.D. Crozz”. I.D. by mal byť plne elektrický hatchback, niečo ako dnešný VW Golf. Jeho oficiálny dojazd ešte nie je známy, no mohol by sa pohybovať v rozmedzí 400 – 600 km.

I.D. Buzz je plne elektrický minivan, ktorý by mal disponovať tiež 111 kWh batériou a dojazdom 435 – 600 km.

I.D. Crozz je tzv. “crossover”, automobil kombinujúci vlastnosti sedanu a SUV. Ten bude disponovať batériou o kapacite 83 kWh a jeho maximálny dojazd by mal byť 501 km.

Zdroj: Electrek

I.D. vozidlá na MEB platforme

Všetky 4 vozidlá budú postavené na novej platforme automobilky Volkswagen – MEB.

MEB je skratka nemeckého: “Modularer Elektrifizierungsbaukasten”, čo v podstate znamená: “súprava modulárneho elektrického pohonu”. Na tejto platlforme by mal od roku 2020 Volkswagen stavať všetky svoje elektromobily. Od Golfu až po minivany.

Prvé elektromobily postavené na platforme MEB by mali ísť do výroby v roku 2019. Na Americkom trhu by sa v roku 2020 mal ako prvý objaviť I.D. Crozz a na Európskom trhu I.D. Hatchback. Neskôr v roku 2022 by sa k nim mal pridať aj I.D. Buzz, plne elektrický minivan.

No a VW teraz potvrdil, že na medzinárodnom autosalóne v Ženeve predstaví svoj posledný koncept I.D. Vizzion. Dokonca vydal aj zopár nákresov ich nového, plne elektrického sedanu.

I.D. Vizzion – plne elektrický autonómny sedan

Volkswagen nazval toto vozidlo “technologickým základom budúcich elektormobilov od Volkswagen”, automobilka tak isto dodala, že I.D. Vizzion “umožňuje jazdu na dlhé vzdialenosti a maximálne využitie priestoru pri optimálnych nákladoch”.

Zdroj: Electrek

VW tak isto potvrdil niekoľko základných technických parametrov. Vozidlo bude vybavené duálnym elektrickým pohonom, ktorého kombinovaný výkon bude 225 kW. Motory budú poháňané elektrickou energiou, ktorá im bude dodávaná z batérií. Tie sa budú nachádzať na spodku vozidla, medzi prednou a zadnou nápravou. Batéria tohto vozidla by mala mať kapacitu 111 kWh, čo je viac ako dnes ponúka hocijaké iné elektrické vozidlo na trhu.

VW tvrdí, že táto batéria, v kombinácii s ich motormi, váhou automobilu, jeho aerodynamickosťou a regeneratívnym brzdením, by mala vozidlu umožniť dojazd až 665 km.

No treba dodať, že koncept I.D. Vizzion neuvidíme v produkcii aspoň najbližšie 2 roky. V tom čase by mala napríklad taká Tesla prísť na trh so svojim novým Roadsterom, ktorý by mal byť vybavený batériou o kapacite až 200 kWh.

Názor EMblogu

A aj keď fakt, že VW prichádza s viac a viac elektromobilmi je pozitívny, stále sa jedná len o koncept, nie o produkčné vozidlo.

VW minimálne ukazuje čo môžeme od nich čakať v nasledujúcich rokoch, no musia si dávať pozor, lebo ich konkurencia, ako napríklad Jaguar či Mercedes-Benz donesú do Ženevy ich nové, už produkčné, elektromobily a to už budúci mesiac.

Konkurencia je o niečo ďalej ako by si VW asi želal, no je super vedieť, že druhá najväčšia automobilová spoločnosť na svete nespí na vavrínoch a pripravuje sa na elektrifikáciu.

Zdroj informácií a fotografií: Electrek, Wikipedia, Volkswagen

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here