Tesla čelí v posledných mesiacoch mnohým problémom. Firma nestíha s výrobou Modelu 3 a preto sa Elon Musk rozhodol, že bude tráviť všetok svoj čas vo fabrike vo Fremonte a dokonca, že tam bude aj spávať. Po internete sa tiež začalo šíriť čoraz viac hoaxov o bankrote firmy a trhový analytici tvrdia, že Tesla čelí problémom, ktoré by ju mohli stáť jej samotnú existenciu. Elon Musk sa teda rozhodol, že ponúkne interview pre americkú televíznu stanicu CBS a o všetkom otvorene porozpráva moderatorke Gayle King.

Včera sme vám ponúkli prvú časť tohto interview, ktorú si môžete prečítať tu.

Prečo sú analytici a ich odhady Muskovi ukradnuté

V poslednej dobe trávi Elon Musk všetok svoj čas vo fabrike vo Fremonte. Na kameru dokonca ukázal aj konferenčnú miestnosť kde spáva v rohu na gauči, lebo si nemôže dovoliť strácať čas cestovaním a sprchovaním. Aj vďaka tomu, že trávi vo fabrike toľko času porozumel do hĺbky problematike výroby Modelu 3.Teraz tvrdí, že je naozaj schopný sledovať a nachádzať aj tie najmenšie problémy, ktoré výrobu Modelu 3 spomaľujú. Pozorne sleduje produkčnú linku a jej jednotlivé časti a postupne odstraňuje chybičku po chybičke. Rovnako si uvedomil, že Tesla je na najlepšiejj ceste k tomu aby  po prvý krát v histórii svojej existencie, vytvorila profit v druhej polovici roku 2018.

To najdoležitejšie čo sme sa dozvedeli z interview s Elonom Muskom o výrobných problémoch Tesla Modelu 3

Musk tvrdí, že aj keď je mu jasné, že v tomto momente ide automobilka cez jedno z ich najťažších období, nie je to ani zďaleka tak vážne ako to popisujú mnohí analytici. Analytické firmy, aj tie najlepšie a najpresnejšie, sú totižto dobré v predpovedaní pomalých zmien alebo stabilného vývoja firmy na trhu, no čo sa týka rapídne sa meniacich a napredujúcich firiem, ich doterajší záznam odhadov poukazuje na neschopnosť predpovedať budúcnosť takýchto firiem.

Musk k tomuto povedal nasledovné:

“Najväčší problém s týmito analytikmi je to, že sa skôr pozerajú do spätného zrkadla firmy, ako cez predné sklo. Toto je veľmi častý dôvod prečo ľudia podceňujú Teslu, pretože sa pozerajú na Teslu takto – čo spravila Tesla v minulosti a použijú to ako podklad ich odhadu čo sme schopní dokázať v budúcnosti.”

Elon Musk sa nevidí ako obchodník, skôr ako čarodejník

Reportérka Gayle sa Muska pýtala na to ako vidí sám seba. Musk tvrdí, že sa rozhodne nevidí ako obchodník, skôr sa vidí ako inžinier a dizajnér. Podľa jeho vlastných slov sa už v minulosti nazval skôr technológom, ako podnikateľom či obchodníkom. Tvrdí, že nikdy sa na priority vo firme nepozeral tak, aby boli v popredí priority, ktoré zabezpečia najväčší zisk a to je presne to, čo jeho investori na jeho povahe nemajú radi.  

To najdoležitejšie čo sme sa dozvedeli z interview s Elonom Muskom o výrobných problémoch Tesla Modelu 3

Gayle sa teda opýtala prečo sa považuje za technológa, načo Musk povedal, že pretože tvorí nové a vzrušujúce technológie. Potom sa ho pýtala čo je vlastne jeho životným cieľom, či má záujem len zmeniť svet k lepšiemu alebo ho chce pokoriť, “aký je tvoj sen”? Na toto Musk povedal:

“Technológia je ako mágia. Myslím si, že technológia je tá najbližšia vec, ktorá pripomína mágiu v našom svete. A tak… kreatívne inžinierstvo je v podstate vývoj technológií. Mojou najobľúbenejšou knihou je Pán Prsteňov, a vždy som sa pýtal sám seba čo je najbližšie v našom svete k tomu byť čarodejníkom, a myslím si, že je to práve výroba nových technológií.”

Autopilot nie je autonómny systém ale asistenčný systém

Musk zobral Gayle aj na jazdu v elektromobile Model 3 a porozprával jej o jeho vlastnostiach. Tak isto jej ukázal mód Autopilota, z ktorého bola Gayle trošku nervózna. Keď Musk dal ruky dole z volantu a nechal vozidlo šoférovať za neho, vozidlo začalo vydávať varovné zvuky a ukazovať výstražné správy na monitore. Musk jej vysvetlil, že to sa deje preto, lebo vodič má mať ruky stále na volante, čo elektromobily od Tesly neustále monitorujú.

Elon Musk rozprával o analytikoch, o autopilotovi a o smrteľnej nehode Modelu XElon Musk rozprával o analytikoch, o autopilotovi a o smrteľnej nehode Modelu X

Otázkou preto bolo načo je dobrý Autopilot keď aj tak musí človek držať ruky na volante? Na čo mal Musk opäť raz jednoduchú a trefnú odpoveď. Jazdiť s Autopilotom s rukami na volante znižuje pravdepodobnosť nehody na ceste o minimálne 40%. Autopilot nie je perfektný a ani zďaleka nemôže zabrániť každej nehode, ale žiadna vec na tomto svete nie je perfektná, takýto štandard je nemožný. No dôležité je si zapamätať, že Autopilot od Tesly nie je autonómny systém, ktorý dokáže vozidlo šoférovať za vodiča, je to len asistenčný systém, ktorý zvyšuje bezpečnosť na cestách.

Prečo bola Tesla vyňatá z vyšetrovania nehody Modelu X

Tesla a jej Autopilot je v tomto momente súcosťou vyšetrovania nehody Modelu X, o ktorej sme písali pred pár týždňami. Tesla bola pôvodne do tohto vyšetrovania pribratá ako jedna z relevantných firiem, ktoré môžu svojou technologickou znalosťou Autopilota a Modelu X prispieť k dôkladnému vyšetreniu nehody, no neskôr bola Tesla vyňatá z tohto prípadu. Gayle sa Muska opýtala prečo.

Musk tvrdí, že oficiálne vyjadrenie NTSB, čo je agentúra ktorá v tomto momentne pracuje na vyšetrení nehody, by mohlo byť verejne známe až za 12 až 24 mesiacov, čo je podľa neho hlúpe a neprispieva to k všeobecnej bezpečnosti občanov USA. Tvrdí, že NTSB od nich žiadalo aby verejnosti nepodali žiadne informácie o tom prečo vozidlo havarovalo, či iné detaily spojené s touto haváriou. No Tesla verí tomu, že toto by mohlo mať negatívny dopad na verejnú bezpečnosť na cestách.

Elon Musk rozprával o analytikoch, o autopilotovi a o smrteľnej nehode Modelu X

Preto sa Tesla k tomu čo sa stalo pred a počas nehody vyjadrila len deň po tom čo sa im podarilo z vozidla dostať potrebné záznamy. Tesla podala informácie o tom čo sa dialo pred nehodou až do momentu, kedy elektrické systémy vo vozidle zlyhali z dôvodu príliš veľkého poškodenia vozidla a ohňu, ktorý sa začal neskôr vo vozidle šíriť. Tesla tvrdí, že je to ich morálnou povinnosťou a nemienia nasledovať pravidlá, ktoré ohrozujú bezpečnosť ich zákazníkov. Dokonca vieme, že Tesla má v pláne podať oficiálnu sťažnosť na NTSB v Americkom Kongrese.

Musk bol ako vždy otvorený odpovedať na všetky otázky a dokonca povedal, že hocijaký štáb môže hocikedy prísť do továrne a nebude mať problém im ukázať každú časť výroby. Dúfajme, že naozaj už vidí cestu z “výrobného pekla” a pri najbližšom produkte Tesly, elektromobile Model Y, sa mu vyhne úplne.

Zdroj: CBS

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here