Fínsky taxikár, Ari Nyyssönen, prešiel na svojom Modeli S úctyhodných 400 000 kilometrov a tvrdi, že si je istý, že jeho Tesla zvládne ešte ďalších 600 000 kilometrov.

Nyyssönenova skúsenosť s vozidlom, ktoré má najazdené toľko čo jeho Tesla Model S, je úplne iná ako majiteľov automobilov so spaľovacími motormi. Tí sa neustále musia starať o motor, olej, batériu, sviečky, filtre, katalizátory,… Automobily so spaľovacím motorom sú proste náročné na údržbu. Potrebujú časté výmeny súčiastok, kedže ich systémy a špeciálne motory sú neuveriteľne zložité a majú nespočetné množstvo pohybujúcich sa súčastí, či už hovoríme o karburátoroch, piestoch alebo prevodovkách.

Fínsky taxikár tvrdí, po 400 000 km je kapacita batérie v Tesla Model S stále 93%
Zdroj: TeslaRati

Tesla na rozdiel od svojich konkurentov, má k svojim vozidlám a ich dizajnu minimalistický prístup. Napríklad už len také ovládanie vozidla, ktoré sa deje cez dotykový displej, na rozdiel od fyzických tlačidiel, či iných ovládacích prvkov, ktoré vidíme často vo vozidlách spaľujúcich fosilné pozostatky dinosaurov. Najdôležitejšie na týchto všetkých argumentoch ale je, že keď príde na udržiavanie vozidla v dobrom technickom stave, nie je nad elektromobil, ktorého údržba je skutočne minimálna.

Tesla sa postará o všetko

Po tom čo Ari najazdil viac ako 400 000 kilometrov v jeho Modely S s 85 kWh batériou z roku 2014, Tesla vymenila jeho elektromotor a jeho batéria prešla klasickou údržbou Tesly. Toto všetko, ale bolo spravené v rámci záruky Tesly a teda Nyyssönena to dokopy stálo, nič. “Strašne moc sa boja a starajú.” povedal Nyyssönen, “ale nie je to zrovna zlé, pretože tie najdôležitejšie problémy boli vyriešené v rámci záruky”. Je dôležité si uvedomiť, že najdôležitejšou súčasťou elektromobilu je batéria a nie motor. Musíme si uvedomiť, že elektromotory od Tesly sú jednoduché, lacné na výrobu a výkonné, no to čo dáva elektromobilu hodnotu, je práve jeho batéria. Po 400 000 kilometroch, a len rutinnej údržbe, Nyyssönen tvrdí, že jeho batéria má stále 93% pôvodnej kapacity a teda jeho Tesla po 3 rokoch používania s viac ako 400 000 kilometroch má stále 93% pôvodného dojazdu. Keď si do toho započítame, že toto dosiahol bez investovania peňazí do údržby, tak je to vcelku pôsobivé.

Fínsky taxikár tvrdí, po 400 000 km je kapacita batérie v Tesla Model S stále 93%

Nyyssönenov príbeh je testamentom technologie, ktorú vytvorila Tesla. A nehovoríme len o ich neuveriteľne spoľahlivých a stabilných li-ion batériách, ale aj o servise, ktorý dokázala vytvoriť pre svojich, tak verných a spokojných zákazníkov.

Servis sa bude len a len zlepšovať

Len minulý mesiac Tesla oznámila, že súčasťou jej globálneho rastu bude zlepšovanie servisu a teda sa rozhodla, že zväčší ich letku o ďalších 350 mobilných servisných dodávok. No nielen to, dokonca plánuje otvoriť ďalších 100 skalných servisných centier s viac ako 1400 technikmi. A teda rozšíri počet svojich servisných centier po celom svete na celkových 250.

No Model S Ari Nyyssönena nie je prvým elektromobilom od Tesly, ktorý prekonal hranicu 400 000 kilometrov.

Kalifornský servis “Tesloop”, ktorý jazdí ako medzimestský texík v južnej Kalifornii, má tiež vo svojich službách Teslu, ktorá presiahla 400 000 kikometrov. Výkonný riaditeľ tejto firmy, Rahul Sonnad, povedal, že batéria tejto Tesly prišla o necelých 6% svojej pôvodnej kapacity. A to je naozaj neuveriteľne, keď vezmeme do úvahy záťaž s akou sa tieto vozidlá a hlavne batérie stretávajú.

Pokiaľ máte počiatočný kapitál, nijaké vozdilo sa neoplati kúpiť tak ako Tesla. Ušetríte na palive, na servise a hlavne na svojom uhlíkovom dlhu voči našej planéte a všetkým živým bytostiam na nej. A k tomu všetkému, každý elektromobil od Tesly prichádza s 8 ročnou zárukou batérie a pohonných jednotiek, ktorá nie je limitovaná počtom najazdených kilometrov. Je to proste paráda…

02

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here