Fred Lambert, blogger pre online magazín Electrek napísal o jeho osobnej skúsenosti s Modelom S od Tesly, ktorý kúpil od Kalifornskej automobilky vrámci jej nového biznisu certifikovaných ojazdených Tesiel. Fred šoferoval jeho Model S P85 z roku 2012 tri mesiace a tu sú jeho skúsenosti s 5 ročnou, ojazdenou Teslou.

Batéria

Som si istý, že prvé čo ľudia chcú vedieť, je ako je na tom batéria po 5 rokoch. Je to veľmi dôležitá otázka, batéria je tou najdrahšiou a najdôležitejšou súčastou elektromobilu.

Aj keď sa často pozeráme skôr na najazdené kilometre ako na vek batérie, no oba tieto faktory majú vplyv na výkon a výdrž batérie.

Môj Model S je perfektné testovacie vozidlo, kedže má originálnu batériu z roku 2012 (viacero ranných Modelov S má svoje batérie vymenené). Keď Fred svoj elektromobil kúpil, mal najazdených ešte len 76 000 km a odvtedy na ňom za tri mesiace najazdil ďalších cca 2000 km.

Keď v roku 2012 prišiel na trh po prvý krát Model S od Tesly, jeho oficiálny dojazd bol udávaný na 426 km. O takmer 5 rokov a 78 000 kilometrov neskôr dokáže môj Model S P85 stále prejsť 403 km na plne nabitej batérii. Ja ju denne nabíjam na 90% a to mi dáva dojazd v priemere 367 km. Čo znamená, že batéria stratila približne 6% jej originálnej kapacity.

Jediný problém s mojou batériou, ktorý musím spomenúť je, že môj Model S, kedže bol vyrobený v roku 2012, má limitáciu supercharging nabíjania na 90 kW. V roku 2013 Tesla predstavila nový systém nabíjania, ktorý umožňuje Teslám nabíjať sa za pomoci 120 kW a teda omnoho rýchlejšie.

A aj keď nemám pristúp k rýchlemu nabíjaniu, je stále rýchlejšie ako väčšina konkurencie, ktorá je momentálne na trhu. K tomu všetkému mám bezplatný prístup na supercharger stanice a teda všetko “palivo” zdarma.

 

Hodnotenie batérie, interiéru a jazdy Tesla Modelu S po 5 rokoch a 70 000 kilometroch

Vozidlo

Musím povedať, že celkový stav vozidla ma naozaj prekvapil. Doručené bolo v takmer “panenskom” stave. Je to samozrejme vizitkou predošlého majiteľa vozidla, ale tak isto zásahov Tesly, ktorá na vozidlách, ktoré prejdú jej “ojazdenou” certifikáciou robí drobné úpravy.

Takmer každý kto sa pozeral do vnútra, či išiel so mnou na testovaciu jazdu si myslel, že vozidlo je nové. Samozrejme tí čo poznajú vozidlá od Tesly vedia, že sa o nové vozidlo nejedná kedže predná maska sa od roku 2012 zmenila. Väčšina z nich bola veľmi prekvapená keď som im povedal, že toto vozidlo je takmer 5 rokov staré.

Ja sám som tým prekvapený. Pred tým než som toto vozidlo zakúpil som bol varovaný známym, ktorý je zákazníkom Tesly už niekoľko rokov. Varoval ma, že ich prvé vozidlá sa niekedy na pocit javia trošku nemotorne v porovnaní s ich novými vozidlami. Tesla počas 5 rokov svoje procesy výroby zdokonalila, rovnako ako aj technológie použité na ich elektromobiloch. No kedže pred nedávno som novú Teslu šoféroval, musím povedať, že osobne som takmer necítil rozdiel medzi pocitom z jazdy v novej Tesle a mojom Modeli S P85 z roku 2012.

 

Počas jazdy cítiť, že Model S sedí na vozovke ako prilepený a prístup k okamžitému výkonu so zrýchlením z 0 na 100 za cca 4 sekundy mi vždy na tvári vyčarí úsmev.

Za 3 mesiace kedy som Model S z roku 2012 šoféroval a najazdil takmer 2000 km som nezažil nič viac a nič menej ako hladkú a pohodlnú jazdu. A aj keď občas začuť zvuk vzduchu prechádzajúceho cez škáry, všetko na vozidle funguje tak, ako fungovalo keď zišla z výrobnej linky.

Jediný problém s vozidlom bol zámok kufru. No hneď po kontaktovaní Tesly, prišiel servisný technik a zámok vymenil v priebehu pár minút, od vtedy som s mojím novým elektromobilom nemal ani jeden jediný problém.

Interiér

Mojou najväčšou sťažnosťou v hodnotení môjho nového Modelu S z roku 2012 sú určite sedadlá. Tie sú so sedadlami v novších modeloch neporovnateľné. Aj keď na nich takmer nevidno opotrebovanie, Tesla sa za 5 rokov naozaj naučila veľa a veľa dizajnu a výroby presunula pod svoju vlastnú taktovku. Výsledkom je naozaj neporovnateľný produkt oproti tomu čo nájdete v mojom Modeli S.

Hodnotenie batérie, interiéru a jazdy Tesla Modelu S po 5 rokoch a 70 000 kilometrochHodnotenie batérie, interiéru a jazdy Tesla Modelu S po 5 rokoch a 70 000 kilometroch

A aj keď ani náhodou nemôžem povedať, že by sedadlá v Tesle boli nepohodlné, len musím uznať, že to nie je to čo človek očakáva vo vozidle za 85 000 EUR, či už v roku 2012 alebo teraz. Nie žeby to úplne zničilo moju skúsenosť s týmto vozidlom, to určite nie, ale kedže som prednedávnom sedel v najnovšom prémiovom Modeli S P100D, nič si neželám viac ako vymeniť moje sedadlá za tie nové.

No čo sa týka interiéru, to je jediná chybička krásy. To, prečo si ľudia často mysleli, že sa jedná o nové vozidlo, je totižto vizitkou toho, ako skvelo interiér tohto skvelého elektromobilu starne.

Hodnotenie batérie, interiéru a jazdy Tesla Modelu S po 5 rokoch a 70 000 kilometroch

Keď Tesla po prvý krát prišla na trh so svojím prémiovým drahým sedanom, média po celom svete sa sťažovali na minimalistický dizajn interiéru a tvrdili, že z neho ide lacný pocit, neporovnateľný s obvyklým vybavením interiéru iných luxusných vozidiel.

No myslím si, že väčšina ľudí dnes už uzná, že minimalistický dizajn, centralizovaný okolo veľkých displejov bola naozaj skvelým krokom. A to je pravdepodobne dôvod prečo Tesla ešte pritvrdila vo svojom minimalistikom dizajne pri Modeli 3.

5 rokov od výroby Model S z roku 2012 stále dostáva nové a nové aktualizácie. Tie sa do vozidla inštalujú samé cez vstavané internetové pripojenie počas nočného nabíjania. A tak aj 5 rokov po zakúpení vozidla sa interakcia s ním stále zlepšuje.

Pozrite sa na evolúciu užívateľského rozhrania počas posledných 5 rokov:

Hodnotenie batérie, interiéru a jazdy Tesla Modelu S po 5 rokoch a 70 000 kilometroch

Tesle sa to naozaj podarilo. Ovládanie klímy je ta najjednoduchšia vec na svete a od teraz už nedokážem žiť bez možnosti si svoje auto predhriať či predchladiť cez applikáciu Tesly.

Navigácia, aj keď so zopár zlými odbočeniami, je, musím povedať, v porovnaní s dnešnou konkurenciou buď rovnako dobrá alebo dokonca o niečo lepšia. Najužitočnejšie je mať navigáciu priamo pred očami na prístrojovej doske, tak isto ako na centrálnom panely. Plánovanie dlhších výletov s Teslou je tiež pohodlné, kedže navigácia počas vypočítavania trasy berie neustále do úvahy stav batérie a ponúka cestu pri ktorej nie ste nikdy príliš daľeko od jednej z ich vynovených a rýchlych supercharger nabíjacích staníc.

No ostáva samozrejme aj miesto na vylepšenie. Ich dlho očakávaný a dlho odkladaný update pre internetový prehliadač, ako aj pre prehrávač médií už naozaj potrebuje veľkú aktualizáciu, no tá by mala prísť už naozaj čoskoro.Hodnotenie batérie, interiéru a jazdy Tesla Modelu S po 5 rokoch a 70 000 kilometroch

Celková skúsenosť s vozidlom

Moje vozidlo zišlo z výrobnej linky v roku 2012 ako jedno z prvých vyrobených 2000 sedanov Tesla Model S. V tom čase bola Tesla úplným nováčikom masovej výroby, a odvtedy vyrobila viac ako 100 000 kusov ich vlajkovej lode plne elektrického sedanu. Počas rokov sa ich výrobné procesy postupne zlepšovali.

Okrem toho, automobilka predstavila niekoľko nových funkcií a vylepšení ich Modelu S, ako napríklad autopilot či duálny motor. O tieto najnovšie výdobytky dizajnu Tesly majitelia prvých kusov bohužiaľ prišli.

No nech už je to akokoľvek, Tesla Model S z roku 2012 obstál v skúške času nádherne.

Tento Model S som si kúpil po tom čo som si uvedomil, že svoj Model 3, ktorý som si objednal v prvý deň kedy ho Tesla ponúkala, príde do Kanady možno do konca roku 2018. Samozrejme, že by som chcel mať autopilota a pohon všetkých kolies, no po strávení posledných 3 mesiacoch za volantom tohto nádherného automobilu musím povedať, ani trošku neľutujem.

Ak plánujete kúpiť Teslu, no financie vám nedovoľujú zakúpiť nový Model S a na Model 3 sa vám nechce čakať, ojazdené, certifikované staršie Modely S sú tou správnou odpoveďou. Podľa môjho názoru prešli testom času na výbornú.

Zdroj informácií a fotografií: Electrek

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here