Tesla Model 3 vstúpil do výroby už tento mesiac, ale mnohé z kľúčových vlastností vozidla sú zahalené tajomstvom. Nie je jasné ani aké veľkosti batérií si spotrebitelia budú môcť objednať. Tesla ešte musí taktiež potvrdiť ceny za príplatkové príslušenstvo a stále nie je jasné, ako tachometer funguje v praxi. Vozidlo s hodnotou 35 000 dolárov, ktoré nie je zďaleka najlacnejšie auto, používa iba jednu centrálnu obrazovku, na rozdiel od dvoch obrazoviek v Modeli S a X.

Inžinieri Tesla Model 3 odhaľujú ako funguje netradičný palubný displej
Zdroj: slashgear

Správa, ktorú v pondelok 24.7.2017 uverejnila spoločnosť Electrek, vysvetľuje, ako môže takýto systém fungovať v praxi. Dvaja čitatelia, Robbie a Chuck z Colorada, sa stretli s inžinierom od Tesly na superchargerovej stanici, ktorý prevážal model 3 z Fremontu do Denveru. Na otázku aké má skúsenosti s novou palubnou doskou bez tachometru inžiniér odpovedal:

“Rýchlo si zvyknete na to, že tam nemáte tachometer priamo pred sebou, ale len jeden tablet napravo s dotykovým displejom. Najviac je to užitočné v noci, keď sa pred vami nezobrazuje nič čo by vás osvecovalo z prístrojovej dosky, takže sa môžete sústrediť na cestu a videnie v noci je tak citeľne lepšie.”

Rýchlomer Tesla sa môže zdať zvláštny, ale podľa všetkého to nie je nič nelegálne. Zástupca (National Highway Traffic Safety Administration) Národnej správy bezpečnosti cestnej premávky opísal podmienky pre magazín Inverse, ohľadne viditeľnosti tachometra:

“Tachometer musí byť viditeľný z pozície vodiča, musí sa prispôsobiť okolitým svetelným podmienkam a zároveň je dobre viditeľný z miesta vodiča keď je zapnutý bezpečnostným pásom.”

Inžinieri Tesla Model 3 odhaľujú ako funguje netradičný palubný displej
Zdroj: cleantechnicacom

Generálny riaditeľ spoločnosti Tesla, Elon Musk, predtým vyhlásil, že tachometer nebude potrebný v plne autonómnych autách. Tesla má za cieľ zabezpečiť plne autonómnu jazdu pre všetky vozidlá vyrobené po októbri 2016. Tieto automobily majú potrebné  hardvérové nastavenie kamier a snímačov na podporu verzie softvéru schopnej automaticky ovládať vozidlo, ktorá by mala prísť v budúcnosti. Ak by prišla takáto verzia softvéru, tak ani obmedzenie v podobe chýbajúceho tachometra nebude predstavovať najmenší problém. Musk tiež povedal, že zobrazovanie tachometra je závislé od jeho potreby. Úpravou jasu a priehľadnosti tak vytvorili ešte prepracovanejší dizajn grafiky displeja.

EMbolg sa tak nevie dočkať prvých testov od uživateľov nového Modelu 3, ktorý už zchádza z výrobných liniek.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here