Pred mesiacom spoločnosť Tesla predstavila elektricky kamión Tesla Semi a všetky jeho technické špecifikácie, od rýchleho nabíjania až po neuveriteľný dojazd. Pre veľa ľudí sú tieto parametre neuveriteľné a pochybujú o tom či to, čo Tesla uvádza je naozaj pravda.

Avšak práve teraz jeden z prepravcov, ktorý bol súčasťou programu testovania elektrického kamiónu Tesla Semi od samotného začiatku potvrdil, že všetky špecifikácie uvádzané Teslou sú skutočné, alebo teda aspoň väčšina z nich.

Mnoho firiem a ľudí bolo voči Tesle a ich novému produktu naozaj skeptických.

Dobrým príkladom je výkonný riaditeľ spoločnosti Ryder, ktorý pre agentúru Reuters pred predstavením kamiónu Tesla Semi povedal, že kamión bude mať dojazd maximálne 320 až 480 km, vraj to nebude nič ohromné. No po odhalí kamiónu Tesla Semi s dojazdom 800 km, si aj Ryder predobjednal kamióny od Tesly.

Po odhalení prvého elektrického kamiónu od Tesly ostalo len veľmi málo ľudí, ktorí by neboli technickými parametrami Tesla Semi unesený. No doteraz sme sa s parametrami museli spoliehať len na slovo Tesly, no iba doteraz.

Vedúci programu Tesla Semi hovoril o váhe, nabíjaní, autopilotovi…

V najnovšej správe klientom Adam Jonas, investičný analytik z firmy Morgan Stanley, píše, že hovoril s firmou XPO Logistics, ktorá pomáhala spoločnosti Tesla s testovaním ich prototypov:

“Tesla Semi už získala dôležité potvrdenie vlastnosti od niektorých zákazníkov. Hovorili sme s manažmentom spoločnosti XPO Logistics, jednej z najväčších logistických spoločností v krajine, ktorá s Teslou pracovala posledných 18 mesiacov na ich elektrickom Semi, vrátane testovania ich prototypov. Manažment firmy XPO potvrdil, že počas ich testovania, funkcie a schopnosti kamiónov sa väčšinou zhodovali s tvrdeniami Tesly na akcii predstavenia kamiónov Tesla Semi, vrátane ich výkonu v porovnaní s dieselovými kamiónmi v 5% stúpaní, ich rýchlosti nabíjania, bezpečnostných vlastností a ich nosnosti (rovnakej ako typické dieselové kamióny, ako potvrdila Tesla).”

Jonas však dodal, že XPO nedokázalo potvrdiť dojazd 800 km počas toho ako testovali kamión.

Tesla je však stále, takmer 2 roky od plánovaného vydania a masovej produkcie ich elektrického kamiónu. No zatiaľ sa Tesle darí a získava čo raz viac a viac objednávok.

Je veľmi dôležité mať potvrdenie technických špecifikácií nového elektrického vozidla.

Avšak samozrejme, dojazd 800 km na jedno nabitie s plným zaťažením je najdôležitejší. To, že to firma XPO nemohla potvrdiť, hneď neznamená, že Tesla Semi to nedokáže, môže to len znamenať, že nemali jednoducho možnosť vyskúšať celý jej rozsah.

Napriek tomu, na základe čísel výkonu, ktoré Tesla uvádza, by batéria mala mať kapacitu približne 1 MWh a to by bola naozaj ťažká a naozaj drahá batéria.

Zdá sa, že súčasné batériové články, ktoré Tesla používa vo svojich súčasných vozidlách, by v kamióne Tesla Semi nemohli byť použité a to z hľadiska hmotnosti a aj nákladov. Zdá sa, že väčšina analytikov súhlasí s tým, že v prípade lítium-iónových batérií by muselo prísť k mimoriadnemu vylepšeniu, alebo dokonca k prelomovému objavu nových typov batérii.

Tesla by potenciálne mohla tieto batérie pre svoje prototypy mať už teraz. Pravdepodobne bude však potrebovať ešte nejaký čas na to aby výrobu týchto batérií dokázala upraviť. Tak, aby náklady na ich výrobu a rýchlosť ich výroby dokázala podporiť rastúci dopyt po kamiónoch Tesla Semi a v budúcnosti ich masovú výrobu.

Zdroj: Electrek

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here