Pred dvoma mesiacmi sme vám priniesli podrobné informácie o novom produkčnom a  revolučnom elektromobile zo stajne Tesla – Model 3. V čase predstavenia nového modelu automobilky verejnosti a novinárom nebolo možné otestovať funkciu autopilota. Novinári dostali len informáciu, že táto funkcionalita ešte nie je sprístupnená. Pred mesiacom sa objavili prvé záznamy z fungovania tohto systému. V našom článku vám zhrnieme základné informácie.

Autonómne ovládanie 2 úrovne

Podľa klasifikácie úrovní autonómnosti (Levels of driving automation), sa súčasné elektromobily Tesla zaraďujú do druhej triedy. Táto trieda predstavuje jazdu, kedy elektronika automobilu čiastočne riadi jeho jazdu (Partial Driving Automation). Do tejto kategórie sa taktiež bude radiť aj v súčasnosti najnovší produkt Tesly. Na rozdiel od vrcholových modelov automobilky modelu S a X je Model 3 vybavené s druhou verziou hardvérového vybavenia, ktorú interne volajú aj “HW 2.5”. Týmto krokom môžeme vidieť ako sa Tesla snaží pretlačiť autopilota aj v lacnejších modeloch. Na rozdiel od hardvérovej verzie 2.0 súčasná dopĺňa systém o niekoľko nových senzorov ako je nová kamera orientovaná na snímanie vodiča či nový volič aktivácie autopilota. Podľa interných informácií by HW 2.5 malo zlepšovať výpočtový výkon, ktorý je potrebný na rýchle spracovanie nameraných dát zo senzorov.

1 vs 2 displeje

Používateľské rozhranie využívané pre Autopilot, je diametrálne odlišné od predchádzajúcich modelov. Hlavný rozdiel je v umiestnení displejov, kedže na Modeli S a X sa toto rozhranie nachádza presne pred vodičom na prístrojovej doske. Tá sa však už v Modely 3 nenachádza a tak sa všetky potrebné informácie a užívateľské rozhranie autopilota presunuli na ľavú časť centrálneho displeja.  

Bude uživateľské rozhranie dostatočne čitateľné?

Na záberoch nižšie môžete nahliadnuť na to ako vyzerá užívateľské rozhranie pri zapnutom Autopilote v Modeli 3. Zábery poskytol jeden z investorov Tesly, Bill Lee.

Prvé video Autopilota z Modelu 3 je na svete

Aj keď video zobrazuje len určitú časť monitoru, poskytuje nám predstavu o uživaťeľskom rozhraní. Toto video je však príliš krátke na to, aby sme sa presvedčili o jeho dobrom uživateľskom používaní či čitateľnosti počas jazdy. Taktiež sa očakáva že softvér riadiaci autopilot je totožný s tým, ktorý sa využíva v Modeloch S a X. V súčasnosti tu nájdeme bežiaci softvér  “Autopilot 2.0” a preto až do času aktualizácie softvéru (kôli využívaniu nového HW 2.5) predpokladáme jeho totožnosť so súčasným softvérom zo starších modelov.

Cieľom spoločnosti Tesla je v konečnom dôsledku umožniť plnú autonómnosť všetkých vozidiel, ktoré vyrobili po októbri 2016 (obsahujú HW 2.0), takže aj vrátane najmladšieho súrodenca vo svojej rodine – Modelu 3. Tento cieľ je však závislý od budúcich aktualizácií softvéru a jemu prislúchajúcimi schváleniami od úradov pre reguláciu.

Futuristické ovládnanie smerovanie výduchov klimatizácie

Investor Lee taktiež zdieľa video zobrazujúce rýchle ovládanie prvkov klimatizácie v Modely  3. Smer a intenzita ventilácie je intuitívne zapracovaná do užívateľského rozhrania:

Toto je len malá ukážka toho čo Tesla priniesla vo svojom novom elektromobile. Praktické ukážky fungovania Autopilota alebo intuitívnosť ovládania cez nový horizontálne umiestnený displej prinesú až konkrétny užívatelia či novinári. Redakcia EMblogu sa teší na ne. 🙂

Zdroj: Electrek

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here