Tesla začala v polovici tohoto roku s výrobou ich najnovšieho elektromobilu, jedného z najočakávanejších vozidiel na svete, Tesla Model 3. Model 3 má v očiach Tesly priniesť ich automobilnú elektrifikáciu do rúk más, vďaka pomerne nízkej cene Modelu 3 ako aj štátnych dotácii a dňových úľav jednotlivých krajín. Zatiaľ si Tesla počíňala dobre. Ako bolo očakávané, Tesla začala s výrobou počas tohto leta, dokonca mesiac v predstihu a už 28. júla odovzdala prvých 30 kusov ich prvým majiteľom. Prvých 30 majiteľov boli v podstate len zamestnanci Tesly, ktorým boli prvé kusy sľúbené.

Elon Musk oznámil, že Tesla plánuje rapídne zvyšovať výrobu s 30 kusami vyrobenými v júli, 100 kusami vyrobenými v auguste, 1500 kusmi v septembri a do konca tohto roku chce Tesla vyrobiť 20 000 kusov Modelu 3. Prvé kusy pre zákaznikov mimo Tesly by sa mali začať doručovať v októbri tohto roka.

Počas odovzdávacej párty kedy Elon Musk odovzdal prvých 30 kusov Modelu 3 ich novým majiteľom, tiež svojím zamestnancom oznámil, že najbližších 6-9 mesiacov ich bude čakať výrobné peklo. Musk sa to snažil obrátiť na vtip a s humorom a úsmevom na perách svojich zamestnancov privítal v pekle. No vyzerá to tak, že mnohým zamestnancom Tesly to až tak vtipné neprišlo…

Zdroj: wired

Výrobne peklo prináša do Tesly neistotu

Mnoho zamestnancov Tesly už v minulosti podalo sťažnosti na bezpečnostné podmienky na výrobných linkách Tesly. Niektoré z týchto zťažností boli vypočuté a nápravy boli aplikované, no Tesla ani z ďaleka neeliminovala všetky. Toto je jeden z hlavných dôvodov prečo pracovníci Tesly už dlho hovoria o formovaní odborov.

Práve zamestnanci stojaci za touto iniciatívou vyjadrili obavy nad tým, aký efekt bude mať “výrobne peklo”, ktoré ich čaká v najbližších mesiacoch na bezpečnosť pracovníkov Tesly.

Dvaja pracovnici Tesly hovorili o týchto problémoch na výrobnej linke a o nebezpečenstvách, ktorým čelia pracovníci na neotestovanej výrobnej linke s portálom Business Insider. A to je práve ten problém, nová, neotestovaná výrobná linka. Tesla údajne preskočila celú jednu fázu, ktorá je zaužívaná pri inštaláciách nových výrobných liniek v automobilovom priemysle.

Neotestovaná výrobná linka, nech je akokoľvek sofistikovaná, predstavuje naozaj veľké nebezpečenstvo pre pracovníkov. No to nie je jediný problém, s výrobným peklom prídu samozrejme aj povinné nadčasy a tie majú potenciál viesť k viac zraneniam ako samotná výrobná linka. Unavený pracovník je nepozorný pracovník a nepozorný pracovník je nebezpečnestvom nie len pre seba, no i pre svojich kolegov.

Tesla začala v polovici tohoto roku s výrobou ich najnovšieho elektromobilu, jedného z najočakávanejších vozidiel na svete, Tesla Model 3. Model 3 má v očiach Tesly priniesť ich automotivnu elektrifikáciu do rúk más, vďaka pomerne nízkej cene Modelu 3. Zatiaľ si Tesla počíňala dobre. Ako bolo očakávané, Tesla začala s výrobou počas tohto leta, dokonca mesiac v predstihu a už 28. júla odovzdala prvých 30 kusov ich pravým majiteľom. Prvých 30 majiteľov boli v podstate len zamestnanci Tesly, ktorým boli prvé kusy sľúbené.
Zdroj: teslarati

Vytvorenie odborov vyzerá byť nevyhnutné

Aj keď odozva vedenia Tesly po prvých sťažnostiach bola rýchla a mnoho problémov bolo vyriešených, stále ostáva na čom pracovať a to nevyhnutne vedie k vytvoreniu odborov. Aj keď Elon Musk tvrdil, že Model 3 bol navrhnutý tak, aby jeho výroba bola jednoduchá, stroje, ktoré na jeho výrobe spolupracujú s ľuďmi neboli odskúšané v testovacej výrobe a preto je naozaj nepredvídateľné čo sa môže na neodskúšanej výrobnej linke udiať.

Niekoľko mesiacov dozadu bola továreň zatvorená pre inštaláciu a kalibráciu nových strojov, no Tesla vedome preskočila testovaciu výrobu v ktorej sa vychytávajú muchy strojov a upravuje sa kooperácia človeka so strojom, ako aj strojové nepresnosti. Tieto budú musieť byť teraz riešené počas plnej výroby, čo nebude najľahšie a môže potenciálne viesť k fatálnym výsledkom.

Aj preto mnoho zamestnancov Tesly už na nič nečaká a začalo s formovaním odborov. Nová webová stránka www.fairfutureattesla.org/ poskytuje mimo iného aj informácie o právach zamestnancov, dôvody pre vytvorenie odborov ako aj videá mnohých zamestnancov a ich dôvodov na sformovanie odborov. Stránka je prístupná v 5 jazykoch, keďže Tesla je vysoko multikultúralne pracovné prostredie.

Je v záujme Tesly s týmito pracovníkmi spolupracovať

“Som si istý, že tak ako s hocijakým novým produktom, aj tu sa určite objavia chyby či nepresnosti, ktoré budú musieť byť napravené. Nemôžete garantovať bezchybné a bezpečné fungovanie novej výrobnej linky bez jej otestovania”, povedal Michael Catura, jeden z pracovnikov Tesly, ktorý pracuje na výrobnej linke batérii. “Určite sa objavia chyby a nepresnosti a Tesla bude musieť na nich zpracovať.”.

Toto prichádza len týždeň po tom, čo títo pracovníci napísali otvorený list manažmentu Tesly, v ktorom si žiadajú pristúp k informáciám ako bezpečnostný plán Tesly, plán kompenzácií v prípade zranenia, či podporu v snažení o vytvorenie odborov.

Je v záujme Tesly ako aj Elona Muska týchto pracovníkov počúvnuť a nájsť riešenia či akceptovateľné kompromisy. Veď budúcnosť Tesly záleží od jej schopnosti doručiť sľúbené produkty zákazníkom a na to nevyhnutne potrebuje vysoko kvalifikovaných a hlavne produktívnych zamestnancov. A ako všetci na svete už dobre vedia štastný zamestnanec je produktívny zamestnanec.

Na to aby Elon Musk udržal vysokú mienku o jeho firme, ako aj vysoký záujem investorov do budúcnosti, je naozaj dôležité tieto problémy vyriešiť a vylepšiť komunikáciu so svojimi zamestnancami. To čo Tesla potrebuje najmenej je kontroverzia, ktorá by mohla potenciálne spomaliť či zastaviť výrobu ich doteraz najdôležitejšieho elektromobilu, ktorý kedy navrhli a vyrobili, elektormobilu, ktorý môže znamenať pre Teslu vstup medzi veľkých hráčov automobilového priemyslu.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here