Posledná aktualizácia pre “Tesla Vision”, teda nový softvér vyvíjaný Teslou, ktorý má nahradiť jej existujúceho autopilota, priniesla začiatkom tohto mesiaca zmeny potrebné k tomu aby sa Tesla Vision svojimi schopnosťami vyrovnala softvéru od MobileEye. Je to vynikajúca správa pre majiteľov verzií HW2 Modelu S a X, kedže ich autopilot už dlhšiu dobu nezvládal ani situácie, ktoré zvládal jeho predchodca.

Posledná aktualizácia

Aktualizácia, ktorá bola uverejnená začiatkom mája opäť raz zvýšila limity maximálnych rýchlostí autopilota. Momentálne je autopilot schopný šoférovať na diaľniciach rýchlosťou 145km/h. Mimo diaľníc systém povoľuje prekročenie povolenej rýchlosti o cca 8km/h.

Táto aktualizácia priniesla teda rovnaké rýchlostné limity ako mal softvér autopilota od MobileEye. A aj keď sa Musk vyjadril, že nový softvér od Tesly, Tesla Vision, už dosiahol rovnakej bezpečnosti a rovnakých schopností ako mal jeho predchodca, nezabudol podotknúť, že si je stále vedomí, že jazda novým autopilotom je “nepríjemná”.

Včera, výkonný riaditeľ Tesla Inc., Elon Musk odpovedal na veľa Tweetov a poskytol nové informácie týkajúce sa nadchádzajúcej aktualizácie pre Tesla Vision. V jednom zo svojich Tweetov opísal jednu z opráv, nadchádzajúcej aktualizácie, ktorá by mala napraviť práve plynulosť riadenia, ktoré sám skritizoval a nazval ho nepríjemným. V jeho Tweete píše, že je nadšený z najbližšej aktualizácie, ktorá zlepšuje plynulosť riadenia, podľa jeho slov je riadenie “jemné ako hodváb”.

Rozšírený Autopilot pre HW2 (konečne) prichádza
Tesla sa už od novembra minulého roku snažila aby ich nový softvér, Tesla Vision, dosiahol rovnakých schopností ako jeho predchodca od MobileEye. MobileEye softvér využíval na autonómne riadenie iba jednu kameru. Aktualizácia z minulého mesiaca umožnila Tesla Vision dosiahnuť toho istého výsledku za pomoci tiež len jednej kamery. Teraz sa Tesla konečne môže začať sústrediť na vývoj “rozšíreného autopilota”. Rozšírený autopilot, ktorý bude prístupný len pre verzie HW2 Modelu S a X a všetky Modely 3, by mal dosiahnuť úplného autonómneho riadenia do konca tohto roku.

Vyzerá to tak, že posledná aktualizácia pre Tesla Vision je už teraz interne testovaná zamestnancami Tesly na ich HW2 Modeloch S a X, a pravdepodobne aj na Modeli 3. Táto aktualizácia by mala priniesť veľa vylepšení, aj keď väčšina z nich sa bude týkať iba elektromobilov s druhou generáciou autonómneho hardvéru.

Najnovšia aktualizácia by mala podľa Tweetov od Muska priniesť novinky ako automatické kolmé a pozdĺžne parkovanie či automatické spúšťanie a kontrolu stieračov pre predné sklo.

Aktualizácie nie len pre HW2
Musk tak isto na Tweeteri potvrdil, že všetci majitelia Tesly, teda nie len majitelia verzii HW2, by sa mali dočkať aktualizácie, ktorá by mala priniesť nový “kernel”, teda jadro Linuxu, ktoré je použité ako základ pre operačný systém Tesly.

Toto rapídne vylepšenie jadra malo prísť už v marcovej aktualizácii. Aktualizácia mala tak isto priniesť vylepšenia pre internetový prehliadač Tesly, no nakoniec sme sa dočkali len minimálnych zmien a softvérových opráv.

Posledných 6 mesiacov sa Tesla zameriavala na doručenie druhej generácie autopilota pre ich verziu HW2 a ako keby zabudla na majiteľov predošlých verzií, až na zopár zmien v požívateľskom rozhraní a novú aplikáciu pre mobilné zariadenia. Tesla si pravdepodobne musela určiť priority a kedže ich mottom je neustála inovácia, zamerali sa na inovovanie a nie na vylepšovanie zastaralých verzií. Aj keď vieme, že toto musí byť veľkým sklamaním pre existujúcich majiteľov, nás teší, že sme zas o krok bližšie k úplnej autonómii.

Dúfajme, že teraz keď Tesla dosiahla svojho cieľu a ich nový interný softvér Tesla Vision už dosahuje rovnakých schopností ako MobileEye, sa konečne môže zamerať na zvyšovanie jeho schopností a využívanie viac a viac hardvéru, ktorý má na nových verziách HW2 k dispozícií. Predsa len zatiaľ Tesla Vision využíva len jednu kameru a sonar, no Tesla má na svojich HW2 verziách k dispozícií až 8 kamier. Pokiaľ sa Tesle naozaj podarí využiť do konca roku všetkých 8 kamier, sonar a ultrasonické senzory, je pravdepodobné, že sa sľúbeného výletu s autopilotom z Kalifonie do New Yorku naozaj dočkáme.

Zdroj: Electrek

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here