Ako sme písali minulý rok pri predstavení Tesla Semi, parametre prvého elektrického kamiónu od Tesly sú viac ako neuveriteľné. Mnoho ľudí ešte aj teraz nechápe ako by mohla táto relatívne mladá Kalifornská automobilka doručiť elektrický kamión s takými parametrami ako sľúbili pri predstavení. Konkurencia doteraz tvrdí, že sa jedná o zavádzanie a že Tesla nemá šancu splniť všetky svoje sľuby.

Elon Musk zase raz prekvapil verejnosť a konkurenciu

Pred pár dňami, 24. februára, sa Elon Musk, excentrický milardár a výkonný riaditeľ Tesla Inc., vyjadril k sľúbeným parametrom elektrického kamiónu Tesla Semi na Twitteri ako odpoveď portálu Electrek.co. Electrek uverejnil na Twitteri článok, ktorý tvrdil, že doručovacia služba DHL sa vyjadrila, že elektrický kamión by im pomohol ušetriť desiatky tisíc dolárov, na toto odpovedal Elon Musk:

“Cítim sa veľmi pozitívne, že pôvodné parametre Tesla Semi, ktoré sme ohlásili pri jeho predstavení predbehneme. Tesla Semi bude niečo naozaj špeciálne.”

Začiatkom minulého týždňa sa k technickým parametrom Tesla Semi vyjadril aj vedúci kamiónov firmy Daimler, tvrdí, že technické parametre Tesla Semi sa úplne vymykajú zákonom fyziky.

Daimler, nemecká automobilka sa teda zaradila do dlhého zoznamu Tesla skeptikov, ktorí už od samotného predstavenia elektrického kamiónu od Tesly spochybňovali takmer všetky predstavené technické parametre.

Parametre Tesla Semi už z časti potvrdili testovací partneri

Tesla momentálne testuje svoj elektrický kamión s viacerými partnermi, a ako sme písali už minulý rok, tí tvrdia, že takmer všetky parametre predstavené Teslou, sú naozaj pravdivé a Tesla Semi nimi naozaj disponuje.

Musk v tomto tweete presne nepovedal o ktoré parametre sa jedná. No článok na ktorý odpovedal pojednával o finančnej záťaži na dodávateľov, a akoby Tesla Semi mala práve napomôcť ich zníženiu. Toto je koniec koncov najdôležitejšia informácia pre podniky, ktoré zvažujú kúpu kamiónov Tesla Semi – zníženie nákladov bez straty kvality služby.

Pokiaľ ste zabudli aké parametre Tesla na odhaľovaní kamiónu Semi predstavila, môžete si to do detailov prečítať tu a tu je krátke zhrnutie:

  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h so záťažou 36.2 tony za 20 sekúnd
  • Rýchlosť do kopca v 5% stúpaní 97 km/h
  • Dojazd 500 az 800 km
  • Pohonná jednotka – 4 elektromotory
  • Spotreba energie menej ako 1.2 kWh na 1 km
  • Šetrenie na cene paliva $200 000+ (163 000 EUR)
  • Cena za verziu s dojazdom 500 km – $150 000 (122 000 EUR)
  • Cena za verziu s dojazdom 800 km – $180 000 (146 000 EUR)

Tesla odhaduje návratnosť investície do cca 2 rokov vďaka obrovskému šetreniu na palive a servise.

Názor EMblogu

Jediný problém, ktorý riešia snáď všetci, je dojazd. Výkon, rýchlosť, či nosnosť tohto kamiónu nie je vôbec spochybniteľná tak isto ako jeho potenciál ušetriť dodávateľom nemalé peniaze. No jeho dojazd a teda batéria je stále obrovskou neznámou.

Pri dnešných technológiách batérií, aj pri použití tých najprelomovejších technológií by cena za batériu akú potrebuje Tesla Semi na dosiahnutie týchto parametrov bola cca 100 000 amerických dolárov. Jej váha by taktiež bola nemalá, cca 4.5 tony. Toto by rapídne znížilo nosnosť, výkon a dojazd tohto kamiónu.

No je možné, že Tesla niečo skrýva, respektíve na niečom prelomovom pracuje v oblasti akumulátorov. Ceny batérií sú ešte stále príliš vysoké, a nikto nepredpokladá, že mýtických 100 dolárov za 1 kWh by sa Tesle mohlo podariť dosiahnuť do roku 2020.

GM už rok dozadu tvrdilo, že do roku 2021 očákavajú výrobné procesy, ktoré budú schopné dosiahnuť túto mýtickú cenu za 1 kWh. Teda teoreticky, pri všetkých investíciách do vývoju a výskumu batérií, ktoré Tesla robí v posledných rokoch a pri všetkých skúsenostiach, ktoré má Tesla vďaka jej energetickým produktom ako Powerwall či Powerpack je naozaj možné, že Tesla pracuje na niečom prelomovom. No to sa dozvieme pravdepodobne až o 1 – 2 roky, keď prvý Tesla Semi začne voziť prvé batérie z Gigafactory 1 do továrne v mestečku Fremont v Kalifornii.

Zdroj: Electrek

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here