Porsche je jednou z mála značiek, ktoré si uvedomujú, dôležitosť prechodu na výrobu elektromobilov a to veľmi rýchlo. Dôvodom síce nie je ekológia a čisté prostredie, no skôr spôsob ako si udržať zákazníkov. Porsche tvrdí, že do 6 rokov, teda do roku 2023 bude 50% ich vozidiel plne elektrických. A aj keď ešte nedávno Porsche a mnoho ďalších automobiliek si ani len nedokázalo priznať, že elektromobily v podaní Tesly by ich mohli ohroziť, dnes priznávajú, že niektorí ich zákazníci prechádzajú práve do Tesly.

Tesla potvrdila stavbu najväčšej nabíjacej stanice v Európe, viete kde?

Volkswagen si konečne uvedomuje konkurenciu Tesly

Volkswagen si tento fakt nedávno priznalo tiež. Táto nemecká automobilka len nedávno priznala, že Teslu vidí ako hlavného konkurenta v prechode na výrobu elektromobilov. K tomuto názoru sa následne pridalo aj Porsche. Ich vedenie dokonca tvrdí, že Teslu ako firmu rešpektujú, no nie je sa čo diviť keďže Tesla im v poslednej dobe kradne zákazníkov.

Tesla Model S seriózne narušil trh s luxusnými sedanmi, tak ako Model X narušil trh s rodinnými SUV. No značky ako Mercedes, BMW, Porsche či Audi konkurenciu od Tesly pocítili najmä v segmente luxusných sedanov. Tesla dnes bežne predáva na Americkom trhu viac Modelov S ako Mercedes S-Class, Porsche Panamera a BMW rady 6/7 predávajú dokopy. Viaceré z týchto značiek videli svoje predaje ich luxusných sedanov klesať práve po tom čo Tesla Model S prišiel na trh.

Zákazníci hľadajúci elekromobil si v Porsche nevyberú

Tesla neuveriteľne rýchlo napreduje, veď len pred nedávnom, začiatkom leta, predstavila Model 3 a už v novembri sme spoznali ich ďalšie dve novo pripravovené vozidlá- Tesla Semi a Tesla Roadster 2.0. Preto sa niet čo čudovať keď sa výkonný riaditeľ Porche pre Severnú Ameriku vyjadril nasledovne:

“Máme veľký rešpekt pred Teslou – a áno, som si istý, že sú nejaký zákazníci Porsche, ktorí z dôvodov pripojiteľnosti digitálnych vecí v aute a batérii vo vozidle nenašli v radoch Porsche to čo hľadali a tak kúpili vozidlo niekde inde.”

Čo je samozrejme pravda, kedže jediné čo Porsche momentálne ponúka sú hybridy so smiešnym čisto elektrickým dojazdom. Avšak toto sa čoskoro zmení, Porsche prichádza na trh s ich vlastným luxusným elektromobilom s názvom Mission E. Ten by sa mal dostať do rúk zákazníkom už v roku 2019. Porsche kvôli Tesle stráca zákaznikov

Porsche, ktoré kedysi po Tesle ani nešteklo, dnes využíva jeden z ich elektromobilov, Model S, aby určili čo minimálne musí ich nový elektromobil spĺňať.

Porsche tak isto nelení so stavaním svojich vlastných nabíjacích staníc, aj keď momentálne len v USA. Tie budú poskytovať naozaj neuveriteľne rýchle nabíjanie, keďže ich výkon bude 400 kW, čo je neporovnateľne viac v porovnaní s výkonom Supercharger nabíjacích staníc od Tesly, ktoré disponujú výkonom 120 kW.

Porsche kvôli Tesle stráca zákaznikov

Názor EMBlogu

Kedysi si Porsche myslelo, že elektromotory nedokážu doručiť výkon, ktorí ich zákazníci v týchto športových vozidlách vyžadujú. No Tesla a ich Model S zmenili ich názor a Porsche začína pomaly elektrifikovať ich vozidlá a podľa príkladu Tesly stavať svoju vlastnú sieť elektrických nabíjačiek. Porsche v tomto momente reprezentuje úspech Tesly, no hlavne samotného Elona Muska, ktorý pri založení Tesla Inc. tvrdil, že jej primárnym cieľom je presvedčiť existujúcich výrobcov automobilov, že elektromobily sú budúcnosťou a aj preto sú všetky ich patenty zadarmo otvorené verejnosti.

Na Mission E sa neuveriteľne tešíme, bude to naozaj zaujímavý a hlavne veľmi cool elektromobil. Snáď po jeho úspechu presvedčí VW k väčším investíciám do elektromobilov a k postupnému opusteniu ich dieselovej technológie, veď tá popravde neprináša nič iné ako neuveriteľne toxické znečisťovanie ovzdušia.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here