Páči sa mi môj Tesla Model S, ale stále existuje niekoľko vecí, ktoré by som na ňom zmenil, ako sú napríklad sedadlá s pohodlnejšou bočnou opierkou, alebo schopnosť zastaviť guľky vystrelené z vysoko výkonných pušiek a zbraní.

Ale teraz so všetkou vážnosťou, niektorí ľudia skutočne vyžadujú vozidlá s touto úrovňou ochrany, a presne nato existujú obrňovacie spoločnosti. A jedna takáto spoločnosť tvrdí, že postavila prvý, obrnený Tesla Model S P100D – čisto elektrické pancierové vozidlo.

International Armoring Corporation (IAC), teda „Medzinárodná Pancierová Korporácia“ založená v roku 1993, ktorá vyrába obrnené automobily už 25 rokov, dodala elektromobilu Tesla Model S P100D ľahký laminátový pancier zo syntetických vlákien, nazývaný Armormax, a nepriestrelné sklo s cieľom vytvoriť pre klienta plne nepriestrelné vozidlo.

Pozrite sa na prvý opancierovaný elektromobil Tesla Model S P100D

Generálny riaditeľ IAC, Mark Burton, povedal, že s týmto projektom mali tri hlavné ciele:

  1. zabezpečiť celú kabínu cestujúcich pred možnou hrozbou
  2. zachovať pôvodný výkon
  3. zachovať pôvodný vzhľad

O 72 500 amerických dolárov a 650 pracovných hodín neskôr, Burton hovorí, že dosiahli všetky tieto ciele. Tvrdí, že ich vlastné pancierové materiály im umožnili dokončiť tento projekt pridaním iba 250 kilogramov k váhe vozidla.

A pokiaľ ide o vzhľad, je naozaj ťažké povedať, že sa na vozidle udiala nejaká zmena, až pokiaľ sa nepozriete bližšie na okná:

Zdroj: Electrek

Pokiaľ ide o výkon a funkčnosť, Burton tvrdí, že výkon nie je ovplyvnený a jedinou stratenou funkciou je skutočnosť, že okná sa už nedajú otvoriť, je to kvôli tomu, že sklá sú teraz hrubé až 5cm. Jedná sa skutočne o úspech, keď zoberieme do úvahy všetky káble a snímače v Modeli S a tiež keď zoberieme do úvahy, že všetky dvere, okná, strecha, podlaha a stĺpiky museli byť odstránené.  

Medzi ďalšie funkcie tohto opancierovaného Modelu S je podlaha, ktorá je chránená pred roztrieštením spôsobeným výbušninami (napríklad granátom), aj keď na to asi dobre slúži už teraz obrovská batéria pokrývajúca celý spodok vozidla. Tak tiež do pneumatík boli umiestnené na mieru vyrobené výplne, ktoré umožňujú jazdu aj na úplne prázdnych pneumatikách.

Zdroj: Electrek

Aj keď Burton tvrdí, že elektromobilu Tesla Model S prerábkou neubrali na výkone či efektivite, nebude to úplne tak. Určite musel utrpieť aspoň trochu na dojazde. Kedže je automobil o trochu viac ako 10% ťažší, aspoň nejaká strata dojazdu tam byť musí.

Zdá sa ale, že vozidlá značky Tesla sa stávajú noazaj obľúbenými vozidlami ako pancierové automobily, keďže Burton tvrdí, že už teraz ich čaká viac ako 5 vozidiel Tesla na prerábku.

Zdroj: Electrek

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here