Súčasný nízky objem výroby Modelu 3 v kombinácii s viac ako 400.000 rezerváciami na tento model vytvára veľmi jedinečnú situáciu na dnešnom trhu elektromobilov.

Ako sa dalo čakať, pár šťastlivcov, ktorým sa podarilo získať jeden z prvých Modelov 3, sa budú pokúšať o jeho ďalší predaj s vidinou vysokého zisku. Prinášame vám prvý príklad toho, ako sa niekto pokúša predať použitý Model 3, a to rovno za 150 000 amerických dolárov.

Vozidlo s VIN číslom 209 bolo na predaj na portáli Craigslist (aktualizované: inzerát bol odstránený autorom) v Santa Cruz v Kalifornii. Inzerát znel takto:

„Prvý Tesla Model 3 na predaj. Vozidlo je minimálne používané s niečo cez 3200 najazdenými kilometrami. Je to jedinečná príležitosť vlastniť jedno z najočakávanejších vozidiel vôbec. Predbehnite viac ako 400 000 čakajúcich zákazníkov a kúpte si toto auto budúcnosti už dnes! Automobil je v plnej výbave s predĺženým dojazdom, panoramatickou presklenou strechou, prémiovým interiérom, stereo systémom a Aero Wheels diskami. Auto bolo za tých 3200 km skvelé, no z určitých dôvodov sa s ním musím rozlúčiť. Kvalita karosérie je vynikajúca, kedže je to úplne nový automobil. Spĺňa všetky očakávania a v budúcnosti plánujem vlastniť ďalší takýto model.“

Zamestnanci spoločnosti Tesla a interní pracovníci spoločnosti sú stále jediní, ktorí si v súčasnosti vedia zaobstarať Model 3, pravidelné dodávky zákazníkom sú plánované až neskôr.

Neskôr bolo overené, že uvedený Model 3 je vo vlastníctve zamestnanca Tesly v Monterey.

Tu je niekoľko obrázkov zo zoznamu:

Zaujímavé je, že Tesla predvídala túto situáciu a preventívne pridáva podmienky do procesu objednávania Modelu 3 pre zamestnancov, aby sa týmto pokusom pokúsila zabrániť:

„Vzhľadom na to, že zamestnanci dostávajú osobitnú prioritu, všetky vozidlá Modelu 3 pre zamestnancov musia byť zaregistrované na ich osobu alebo osobu rodinného príslušníka a nesmú byť ďalej predávané za vyššiu cenu, než je pôvodná cena. Držitelia rezervácie musia súhlasiť s týmito podmienkami pri ich zadaní.“

Nebolo jasné, ako by tomu Tesla mohla zabrániť, keďže výrobcovia automobilov prakticky nemajú kontrolu nad vozidlom po jeho doručení, pokiaľ nie je kúpený na leasing. 150-tisíc dolárov je 4-násobok základnej ceny Modelu 3 a takmer 3-násobok katalógovej ceny vozidla vo výške 56-tisíc dolárov. Pre objektívnosť predajca pripúšťa, že nevie, ako auto ohodnotiť a touto cenovkou len meria dopyt:

„Nie som si úplne istý, ako ohodnotiť auto, ale očividne je po ňom dopyt. Rozumiem zvedavosti záujemcov, ale prosím iba seriózne ponuky.“

Nemyslíme si, že držiteľ rezervácie Modelu 3 zaplatí takú prémiovú cenu za predčasné vlastnenie auta, ale to neznamená, že sa nepredá. Existuje veľa ďalších ľudí, ktorí majú veľký záujem o jeden z prvých Modelov 3 a nemajú problém to zaplatiť. Iní výrobcovia automobilov sú známi tým, že sa pokúšajú nakupovať prvé sériové vozidlá od svojich konkurentov, aby na nich vykonali benchmarking alebo re-engineering. Tesla je cieľom tohto správania so všetkými jej modelmi.

Spoločnosť Audi kúpila jeden z prvých Modelov X, ktorý Tesla doručila do Európy ešte pred európskym spustením predaja. Neuvedomili si, že európske Tesly nemajú tie isté elektrické zásuvky ako americké, čím sa stali terčom posmeškov a elektromobil len nehybne stál na stanici Supercharger v Nemecku.
Ford údajne zaplatil približne ~ 55 000 dolárov naviac za vlastnenie prvej Tesly Model X Founders series.
Ak by tento Model 3 predával za pôvodnú cenu, nebolo by prekvapením, keby okamžite skončil u konkurenta.

Čo si o tomto fenoméne myslíte vy? Napíšte nám do komentára.

Zdroj: Electrek

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here