Elektromobily majú mnoho výhod, jednou z tých menej známych, no nepopierateľne dôležitých je starostlivosť o ich pohonné jednotky. Vo všeobecnosti je starostlivosť o elektromotor v porovnaní so spaľovacím motorom neporovnateľná, keďže elektromotor nevyžaduje žiadne oleje či chladiace kvapaliny a má v podstate len 2 pohyblivé súčasti.

Elektrická pohonná jednotka, špecificky jej elektromotor, nevyžaduje takmer žiadny servis, pretože je neporovnateľne jednoduchší ako motor spaľovací. No nie len to ich odlišuje, elektromotory majú tak isto nepopierateľne vyššiu životnosť.

Výkonný riaditeľ Kalifornskej automobilky, Elon Musk, v minulosti povedal, že Tesla má veľmi ambiciózne plány s motormi a chcú, aby mali v budúcnosti životnosť až milión míľ, čo je cca 1 600 000 km. Čo znamená, že tieto motory sa virtuálne nikdy neopotrebujú.

Na ceste k tomuto cieľu, firma predstavila veľa vylepšení na svojich batériách, meničoch napätia a samotných elektromotoroch. No a teraz sme sa dozvedeli, že Tesla opäť prichádza do výroby s novým dizajnom pre svoje pohonné jednotky.

Tesla zvýšila výkon

Pár dní dozadu sme písali o tom ako Tesla zvýšila výkon svojim existujúcim elektromobilom, ktoré sú práve v produkcii, Modelu S a Modelu X. Vtedy ešte nebolo známe o aké zmeny sa presne jedná. Tesla uviedla, že sa jedná o zmeny hardvéru a softvéru. Tesla tak isto podotkla, že kedže sa nejedná len o softvérové zmeny ale aj hardvérové, tieto novinky budú prístupne len v nových elektromobiloch, avšak nič špecificky neprezradila.

Dnes sa dozvedáme, že hardvérové zmeny, ktoré Tesla priniesla do svojich elektromobilov, Modelu S a Modelu X, zahŕňajú aj novú verziu ich pohonnej jednotky. Či je to tá jediná hardvérová zmena, alebo len jedna z mnohých nie je známe. No poďme sa pozrieť bližšie na pohonné jednotky od Tesly.

Zdroj: techbox

Pohonné jednotky od Tesly

Tesla momentálne vyrába 3 rozličné verzie svojich pohonných jednotiek. Primárnu pohonnú jednotku zadnej nápravy, ktorá sa nachádza v každej základnej verzii Modelu S či Modelu X. Potom menšiu sekundárnu jednotku pre prednú nápravu, ktorá sa inštaluje na verzie s písmenom D v názve, ktoré predstavuje slovo “dual”, teda dvojitý. No a na koniec ich najväčšia primárna pohonná jednotka zadnej nápravy, ktorá je z týchto najväčšia a najvýkonnejšia. Táto pohonná jednotka sa inštaluje na vozidlá s písmenom P v názve, ktoré predstavuje slovo “performace”, teda výkon.

Táto posledná zmena sa konkrétne týka základnej verzie primárnej pohonnej jednotky zadnej nápravy, ktorá sa nachádza na všetkých verziách Modelov S a X okrem tých s písmenom P v názve. Aj preto v článku v ktorom hovoríme o týchto úpravách výkonu sme spomínali zmeny len pre základné verzie týchto elektromobilov a verzie s dvoma pohonnými jednotkami. Verzie Model S P100D a Model X P100D týmito zmenami ovplyvnené neboli.

Príde Model 3 s novou pohonnou jednotkou?

Tesla nechce vydať žiadnu oficiálny komentár k novej pohonnej jednotke, no musí sa jednať o naozaj signifikantnú aktualizáciu dizajnu, kedže niektorým verziám Model S umožnila táto zmena zlepšenie zrýchlenia z 0 na 100 km/h o viac ako sekundu.

Tesla aktualizovala svoje pohonné jednotky, stali sa takmer nezničiteľné

Pohonné jednotky od Tesly sa zostavujú podľa patentu, ktorý firma získala už dávno. Takáto pohonná jednotka sa skladá z elektormotoru, ktorý je spolu s meničom napätia a prevodovkou zmontovaný do jedného celku, pohonnej jednotky, ako môžete vidieť na obrázku vyššie.

To či tieto zmeny a vylepšenia boli od začiatku plánované len pre Model S a Model X alebo sa jedná o vylepšenie, ktoré firma vyvinula počas vývoju pohonnej jednotku pre Model 3 nie je známe. No je možné, že túto pohonnú jednotku uvidíme aj na Modely 3. Určite by to bol ťah, ktorý by dával zmysel a ďalší spôsob ako znížiť cenu Modelu 3, ale aj ostatných elektromobilov od Tesly.

Zdroj: Electrek

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here