Tesla stratila v posledných pár mesiacoch viacerých členov vyššieho manažmentu a pridal sa k nim ďalší. Vedúci programov Model S a Model X, Matthew Renna, odchádza od Kalifornskej elektromobilky a pridáva sa do radov inžinierov v automobilke VW. Matthew sa pridá k severoamerickej divízii ako jej viceprezident. Na novom mieste začne už koncom tohto mesiaca a bude zodpovedný za manažment tímu, ktorý pracuje na novej modularizovanej elektrickej platforme VW. Na tejto platforme plánuje VW postaviť novú generáciu automombilov s plne elektrickym pohonom.

Renna bude pracovať na novej generácii vozidiel od VW

Na platforme MEB, z nemeckého Modularer Elektrobaukasten, budú postavené prvé plánované elektromobily Nemeckej automobily, ktoré sú momentálne známe pod skratkou I.D., o týchto vozidlách sme písali ešte minulý rok, a na trh by mali prísť v roku 2020.

Henrich J. Woebcken, výkonný riaditeľ severoamerickej divízie VW, sa vyjadril k novému prírastku ich elektrifikačného tímu:

“Matt so sebou donesie vynikajúcu kombináciu finančnej prezieravosti, hlbokej technickej znalosti a skúsenosti s manažmentom produkcie – všetky skúsenosti pritom pochádzajú z oblasti elektromobility. Jeho skúsenosti a vedenie budú obrovským prírastkom pre firmu v čase keď sa snažíme čo najviac posilniť našu pozíciu na elektromobilnom trhu v severnej Amerike, sme nadšení že ho môžeme privítať vo firme Volkswagen.”

Aj Renna sa vyjadril k jeho rozhodnutiu odísť z Tesly a pridať sa k firme Volkswagen:

“Je mi cťou pridať sa k Volkswagen rodine. Elektrifikácia je misia blízka môjmu srdcu, som nadšený z tohto nového dobrodružstva vo Volkswagene.”

Tesla Inc. prišla o vedúceho programov Model S a Model X, ten bude formovať novú elektrickú platformu MEB pre VWRena pracoval 5 rokov pre Tesla Inc.

Pred tým než sa Renna pridal k VW pracoval pre Teslu od roku 2013.

Zo začiatku bol v do Tesla Inc. prijatý na pozíciu elektrotechnika, no Renna rýchlo smeroval hore. V roku 2015 sa stal projektovým manažérom projektu Model 3 a od roku 2016 bol projektovým manažérom pre projekty Model S a Model X.

On sám svoju pozíciu opísal vo svojom profile na LinkedIn nasledovne:

“Manažoval som platformy Model S a Model X, ich doručovanie, predaje a ziskovosť. Moje povinnosti zahŕňali všetko od vymýšlania nových produktov až po ich dizajn, dodávanie, výrobu, financovanie a predaje. Do predaja som uviedol elektromobil s najväčším dojazdom (100D), najrýchlejší elektromobil (P100D) a najlepšieho asistenčného autopilota.”

Tesla odmietla komentovať jeho odchod z firmy.

Aj keď je to pre Teslu veľkou stratou, je to určite dobrý krok pre elektromobilitu ako takú. VW má veľké finančné zásoby a dokáže novú platformu zásobiť financiami, ktoré v tomto momente potrebuje. MEB ako platforma by mala umožniť VW výrobu mnohých nových elektrických programov, z ktorých jedného dňa vzíde úplne nová séria elektrických vozidiel.

Toto by mohlo na európsky trh čoskoro priniesť elektromobily s priateľnou cenovkou a solídnym dojazdom, čo by znamenalo, že už nemusíme všetci čakať do roku 2020 kedy si budeme môcť objednať Model 3 od Tesly.

Čo si myslíte? Bude to správny ťah pre VW?

Zdroj: Electrek

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here