Dnes sa nám po prvý krát naskytla príležitosť dozvedieť sa niečo viac. Zdroje portálu elektrek.com potvrdili, že Tesla testovala už tretiu generáciu ich najlacnejšieho elektromobilu,  Modelu 3. V tomto momente má prototyp 70kWh batériu a 2 motory, čo by znamenalo, že s označovaním verzii ako má Tesla zaužívané, by toto mohla byť verzia Model 3 70D.

Jediné fungujúce prototypy ktoré Tesla ľudom dovolila šoférovať, boli strieborný a matne čierny prototyp, z prvého odhalenia Modelu 3 v marci 2016. Inžinier, ktorý na odhalovacej akcii v marci šoféroval strieborný model potvrdil, že už vtedy bol pohon Modelu 3 duálny a s pohonom všetkých kolies. Či sa teda jedná o nový prototyp alebo je jedným z prototypov, ktoré sme videli na akcii, je neznáme, keďže žiadne označenie verzie sa na prototypoch nenachádzalo.

To, že Tesla testuje Model 3 so 70kWh batériou neznamená, že konfigurácia bude nakoniec v ponuke produkčného modelu, ale je to zatiaľ najšpecifickejšia informácia akú sme doteraz dostali.

Modelu 3 by 70kWh batéria teoreticky umožnila spraviť 485km na jedno nabitie. To je o 135km viac ako bolo pôvodne Teslou udávané. No pravdepodobne Tesla udávala dojazd základnej, najlacnejšej verzie Modelu 3, kedže pri tomto modely je nízka cena naozaj dôležitá.

Konfigurácia s 2 motormi je tiež omnoho efektívnejšia ako tá s jedným veľkým motorom. Keď uvážime, že vozidlo je o 20% menšie ako Model S a Tesla sa snaží dosiahnuť súčiniteľ odporu 0.21, mohla by takáto verzia Modelu 3 dosahovať spotrebu v priemere 145 Wh na jeden kilometer, čo by bolo dokopy približne 490km na jedno nabitie. Ale to je len náš odhad.

Pred pár dňami sme po prvý krát dostali špecifickú informáciu o najnovšom elektromobile od Kalifornskej elektromobilky Tesla. Model 3 bol doteraz záhadou, no pár dní dozadu Elon Musk na Twittery potvrdil, že 100kWh batéria sa do tohoto modelu nedostane. Ostatné špecifikácie neboli známe a teda neostávalo nám nič iné ako len dohady. Batéria by sa mala pohybovať v rozmedzí 50kWh až 100kWh a okrem tejto informácie sme doteraz nič iné nevedeli.

Dnes sa nám po prvý krát naskytla príležitosť dozvedieť sa niečo viac. Zdroje portálu elektrek.com potvrdili, že Tesla testovala už tretiu generáciu ich najlacnejšieho elektromobilu,  Modelu 3. V tomto momente má prototyp 70kWh batériu a 2 motory, čo by znamenalo, že s označovaním verzii ako má Tesla zaužívané, by toto mohla byť verzia Model 3 70D.

Jediné fungujúce prototypy ktoré Tesla ľudom dovolila šoférovať, boli strieborný a matne čierny prototyp, z prvého odhalenia Modelu 3 v marci 2016. Inžinier, ktorý na odhalovacej akcii v marci šoféroval strieborný model potvrdil, že už vtedy bol pohon Modelu 3 duálny a s pohonom všetkých kolies. Či sa teda jedná o nový prototyp alebo je jedným z prototypov, ktoré sme videli na akcii, je neznáme, keďže žiadne označenie verzie sa na prototypoch nenachádzalo.

To, že Tesla testuje Model 3 so 70kWh batériou neznamená, že konfigurácia bude nakoniec v ponuke produkčného modelu, ale je to zatiaľ najšpecifickejšia informácia akú sme doteraz dostali.

Modelu 3 by 70kWh batéria teoreticky umožnila spraviť 485km na jedno nabitie. To je o 135km viac ako bolo pôvodne Teslou udávané. No pravdepodobne Tesla udávala dojazd základnej, najlacnejšej verzie Modelu 3, kedže pri tomto modely je nízka cena naozaj dôležitá.

Konfigurácia s 2 motormi je tiež omnoho efektívnejšia ako tá s jedným veľkým motorom. Keď uvážime, že vozidlo je o 20% menšie ako Model S a Tesla sa snaží dosiahnuť súčiniteľ odporu 0.21, mohla by takáto verzia Modelu 3 dosahovať spotrebu v priemere 145 Wh na jeden kilometer, čo by bolo dokopy približne 490km na jedno nabitie. Ale to je len náš odhad.

Model 3 70D by bol určite drahší ako základný model, ktorý Tesla plánuje predávať za 35 000 amerických dolárov (cca 33 000 EUR). Vieme, že Tesla sa snaží dosiahnuť dojazdu 300km pre svoj základný model na jedno nabitie. Ak teda uvážime 300km dojazd, veľkosť Modelu 3 a rovnaký súčiniteľ odporu, batéria s ktorou by sa mal základný model dodávať by mala mať okolo 50kWh až 55kWh. Napríklad taký Chevy Bolt, elektromobil od Chevy, má omnoho horší súčiniteľ odporu pri svojom tvare a veľkosti, no dosahuje dojazd až 385km z 60kWh batériou.

Viac detailov a informácií by sme mali vedieť relatívne skoro, kedže v najbližších pár týždňoch očakávame ďalšie kolo odhaľovania Modelu 3, aspoň tak sa vyjadril Elon Musk ešte v minulom roku. Na nasledújucej akcii by Tesla mala predstaviť všetky detaily o Modeli 3. Táto akcia by mala tak isto znamenať spustenie konfigurátora pre Model 3 a ľudia, ktorí si Model 3 predobiednali, by si svoj model mohli konečne nakonfigurovať ešte pred začiatkom výroby.

Predobjednali ste si váš Model 3 aj vy? Ak áno, napíšte nám vaše skúsenosti!

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here