Kalifornská elektromobilová spoločnosť, Tesla Inc., má už tento mesiac predstaviť svoj prvý elektrický kamión, ktorý je primárne mierený pre komerčný nákladný priemysel. Podľa informačnej agentúry Reuters v novom elektrickom automobile od spoločnosti Tesla sa bude nachádzať batéria, ktorá zabezpečí dojazd od 320 do 480 kilometrov na jedno nabitie.

Splnia sa silné slová Elona Muska?

O tom akú veľkú batériu sa Tesla rozhodla použiť pre ich elektrický kamión nič nevieme. Jediné čo vieme je, že výkonný riaditeľ Tesla Inc., Elon Musk, počas stretnutia akcionárov Tesly, ubezpečil investorov, že jeho firma je viac ako schopná a plne pripravená postaviť vozidlo pre nákladné spoločnosti.

Podľa Muska je Tesla schopná vyrobiť kamión, ktorý dokáže zaujať aj spoločnosti, ktoré potrebujú kamióny na dlhé vzdialenosti a nadmerne ťažké náklady (aj keď o dlhej vzdialenosti hovoriť ťažko, zatiaľ). Dokonca akcionárom povedal, že Tesla už má prototyp a dá sa na ňom jazdiť ako na športovom aute.

Elon Musk povedal:

„Mnoho ľudí si myslí, že sa nedá postaviť ťažký nákladný diaľkový kamión, poháňaný elektrickou energiou. Ale my sme presvedčení, že je to možné.“

O ťahač sa už teraz zaujímajú potenciálny zákazníci

Podľa agentúry Reuters sa výkonný riaditeľ spoločnosti Ryder – Scott Perry (Ryder je spoločnosť poskytujúca prenájom nákladných automobilov) stretol so zástupcami spoločnosti Tesla začiatkom tohto roka a dozvedel sa, že spoločnosť sa pri vývoji elektrického ťahača, Tesla Semi, zameriava na regionálnu dopravu. Ich elektrický kamión bude mať dojazd  320 – 480 kilometrov, pri štandardnom zaťažení.

„Nebudem tvrdiť, že nemajú stratégiu pre dojazd na dlhé vzdialenosti, avšak spočiatku si myslím, že toto bude to kde začnú.“ povedal Perry, ktorý je hlavným technickým riaditeľom a obstarávateľom pre spoločnosť Ryder. Perry tým zjavne myslel, že aj keď Tesla v budúcnosti možno príde s riešením na dlhé vzdialenosti, momentálne sa budú zameriavať na krátke, regionálne vzdialenosti.

Pre autonómne nákladné Tesly sa hľadá testovacia trať

Testovacia trať v ostrej prevádzke

Podrobnosti technológií určených pre kamión od Tesly zostávajú stále neznáme. No ako sme písali minulý týždeň, nedávno sme sa dozvedeli, že Tesla plánuje dodávať svoj kamión s možnosťou autonómnej jazdy a v tzv. “platooning” móde. Z emailu, ktorý sa dostal na verejnosť, unikli informácie, že Tesla plánuje svoje technológie testovať na Nevadských a Kalifornských cestách. Vyplýva to z konverzácie, ktorá sa v tomto emaily nachádzala medzi Teslou a Nevadským oddelením motorových vozidiel.

V emaily sa okrem iného písalo:

„Aby sme sa uistili, že sa chápeme. Naším primárnym cieľom je dlhodobo a nepretržite testovať prototypy kamiónov v štátoch Nevada a Kalifornia, prechádzajúc cez hranicu, ktorú tieto štáty zdieľajú a to v ‘platooning’ a autonómnom režime bez toho, aby sa vo vozidle nachádzal vodič.“

Za vývojom ťahača stoja kvalitní ľudia

Program Tesly pre nákladné vozidlá vedie Jerome Guillen, viceprezident pre nákladné automobily a programy. Guillen prináša rozsiahle zázemie v nákladnej diaľkovej doprave. Predtým pracoval v spoločnosti Daimler a bol generálnym riaditeľom vývoja nových produktov vo firme Freightliner Trucks.

“Priemysel” taxi služieb rozvrátil Uber a dnes je najväčšou taxi službou na svete. Hotelový priemysel sa trasie od strachu pred AirBnb a klasické automobilky pred elektrickými sedanmi a SUV od Tesly. Čaká podobný osud aj nákladný priemysel? Čo si myslíte vy? Čo zmení nákladný priemysel viac, Hyperloop či Autonómne kamióny? Myslite si, že Tesla dokáže prísť aj s riešením na dlhé vzdialenosti, ktoré by zaujalo existujúce firmy? Dajte nám vedieť čo si myslíte v komentároch na facebooku alebo pod článkom.

Zdroj: TeslaRati

 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here