Tesla na svojich stránkach aktualizovala svoje “desing studio”, čo je konfigurátor, ktorý sa používa pri nákupe Tesly na nakonfigurovanie výbavy, ktorú si v nej želáte mať. Nová aktualizácia pridala novú verziu, 100D, pre oba modely.

Verzia 100D je podstatne odlišná od P100D. “P” v tom prípade znamená “performance”, teda výkon. Aj keď je verzia 100D síce podstatne menej rýchlostne výkonná, má 2 hlavné výhody. Prvou je neporovnateľne nižšia cena. Model S sa vo verzii P100D predáva za 128 000 Eur, kým verzia 100D toho istého modelu len za 89 000 Eur, čo robí rozdiel takmer 40 000 Eur. Pre Model X je rozdiel o niečo menší, asi 35 000 Eur. Toto je veľmi podstatná odlišnosť a síce zákazník prichádza o neuveriteľné zrýchlenie, ktoré verzia P100D u oboch modelov dosahuje, no získava rovnakú batériu s kapacitou 100kWh. Čo nás privádza k druhej výhode. Kedže obe verzie majú rovnakú batériu, no nie zrýchlenie, energia, ktorú model P100D používa na zrýchlenie, model 100D používa na predĺženie dojazdu. Pre Model S je to 32km naviac a pre Model X takmer 10km naviac. Aj keď tieto rozdiely v dojazde sú minimálne, pre nových zákazníkov je to podstatná zmena, kedže kvôli cene už nemusia obetovať výkonnú 100kWh batériu.

Zdroj: Tesla

Elon Musk sa už pár mesiacov dozadu vyjadril, že Tesla sa pravdepodobne zastaví na kapacite 100kWh. No novinky vo vývoji batérií by mohli toto rozhodnutie zmeniť a mohli by znamenať ešte väčší dojazd nových automobilov.

Tesla nedávno oznámila výrobu ich úplne nových ‘2170’ li-iónových batérií vo svojej novo postavenej Gigafactory 1 v Nevade. Batérie majú úplne novú formu ako existujúce 18650 valcovité batérie, ktoré sú momentálne používané v modeloch S a X. Nové batérie tak isto poskytujú neporovnateľne vyššiu hustotu energie v pomere k veľkosti batérie. Tieto nové batérie sú rovnaké ako Tesla používa vo svojej novej domácej batérií “Powerwall 2” a sú hlavným dôvodom prečo Powerwall 2 má dvojnásobne vyššiu kapacitu. Batérie 2170 sa začnú vyrábať v Gigafactory 1 v druhom kvartáli tohto roku primárne pre Model 3. Odhadujeme, že v budúcnosti sa dočkáme výmeny batérií aj v modeloch S a X.

Kedysi nepredstaviteľný dojazd 500km na elektromobile sa stal realitou a môžeme sa sústrediť na nový, ktorý by naše elektromobily mohol, podľa Elona Muska, posunúť až na hranicu tisícov kilometrov na jedno nabitie.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here