Tesla čelí v posledných mesiacoch mnohým problémom. Len pred pár týždňami zhorel na diaľnici Tesla Model X po tom čo v móde Autopilota narazil do zvodidiel. Firma nestíha s výrobou Modelu 3. Po internete sa začalo šíriť čoraz viac hoaxov o bankrote firmy a trhový analytici tvrdia, že Tesla čelí problémom, ktoré by ju mohli stáť jej samotnú existenciu. Elon Musk sa teda rozhodol, že ponúkne interview pre americkú televíznu stanicu CBS a o všetkom otvorene porozpráva.

Interview prebiehalo vo Fremontskej továrni v Kalifornii, kde v tomto momente prebieha výroba elektromobilov: Model S, Model X a Model 3. Interview viedla moderátorka CBS Gayle King, ktorá sa Muska pýtala otázky ohľadom Modelu 3, ale aj otázky ohľadom vtipkovania na Twitteri.

Musk hovoril o produkčných problémoch Modelu 3, o nepravdivých článkoch a reportážach, ktoré tvrdia, že Tesla je na pokraji bankrotu, ale aj o vyššie spomenutej smrteľnej nehode Modelu X. Tak isto sa vyjadril k jeho vtipu na 1. apríla, kedy napísal, že Tesla skrachovala…

Príliš veľa automatizácie škodí

Musk previedol moderátorku Gayle King po takmer celej továrni vo Fremonte a vysvetlil čo sú a boli najväčšie problémy produkcie elekromobilu Model 3. Najskôr Tesla čelila nedostatku súčiastok, za tento problém však nebola priamo zodpovedná Tesla, ale externý dodávatelia. Neskôr musela Tesla prepísať celý softvér, ktorý stojí za automatickou výrobou batérií pre Model 3, čo spôsobilo zastavenie výroby na tri týždne. Následne sa vyskytli problémy s automatizáciou vo Fremontskej továrni. Tieto problémy sa však netýkali “neposlušných” či nepresných robotov, ktoré by nezvládali pracovať s dostatočnou presnosťou či synchronizáciou, pravdou je, že Muskova automobilka to s automatizáciou prehnala až natoľko, že sa rozhodli niektoré automatizované časti výroby odstrániť a nahradiť ich ľuďmi.

To najdoležitejšie čo sme sa dozvedeli z interview s Elonom Muskom o výrobných problémoch Tesla Modelu 3To najdoležitejšie čo sme sa dozvedeli z interview s Elonom Muskom o výrobných problémoch Tesla Modelu 3V tomto momente zvláda Tesla vyrobiť cca 2070 elektromobilov Model 3 za týždeň a do konca júna 2018 by firma chcela aby toto číslo stúplo na plánovaných 5000. Aj kvôli tomu spáva momentálne Elon Musk vo Fremontskej továrni a každý deň dohliada na to aby sa pomalým a udržateľným tempom k tomuto číslu dostali.

Musk konečne vidí cestu z výrobného pekla

Musk sa vyjadril, že aj keď možno Tesla nie je dobrá v udávaní cieľov s ohľadom na čas ich dosiahnutia, je to spôsobené tým, že človek, ktorý cieľ určí v mnohých ohľadoch a do hĺbky nerozumie problematike. To je aj v Elonovom prípade často dôvodom jeho nepresných odhadov. No v tomto momente, po tom čo už niekoľko dní spí vo Fremontskej továrni, tvrdí, že si myslí, že problematike ich výrobného pekla a dôvodom prečo sa v ňom Tesla ocitla rozumie a myslí si, že už pozná presnú “cestu von z pekla”.

Elon ďalej tvrdí, že výrobné peklo, ako nazval obdobie začiatočnej výroby Modelu 3 pri jeho predstavení minulý rok, je omnoho intenzívnejšie a horšie ako si kedy predstavoval. Tvrdí, že hlavným dôvodom prečo tomu tak je, je fakt, že do Modelu 3 a jeho výroby, vložili až príliš veľa nových technológií naraz. Musk si v tomto momente uvedomuje, že to mali robiť postupne, začať jednoducho, dosiahnuť požadovanej rýchlosti výroby a potom sa sústrediť na zlepšovanie produktu.

To najdoležitejšie čo sme sa dozvedeli z interview s Elonom Muskom o výrobných problémoch Tesla Modelu 3

Avšak už je neskoro niečo meniť. Musk už vie ako firme pomôcť s ich produkčnými cieľmi a ako sa podobnej situácií vyhnúť v budúcnosti. Majitelia Modelov 3 sú momentálne na 94% spokojní s ich novými elektromobilmi, spoločnosti sa darí zvyšovať výrobu a pri tom neznižovať kvalitu, a aj keď niektorí ľudia svoje objednávky zrušili, drvivá väčšina si na svoj Model 3, aj keď o 3 až 9 mesiacov neskôr, počká.

Najťažší je sobáš

V jednom z mnohých záberov z Fremontskej továrne, prevádza Elon Musk reportérku CBS Gayle King cez časť, kde sa podvozok elektromobilu Model 3 spája s batériou a telom vozidla, túto výrobnú časť v Tesle nazývajú sobáš. Na tento názov zareagovala Gayle otázkou, ktorá časť je podľa neho najťažšia, pred sobášom, počas sobášu či po ňom? A podľa Muska, v tomto momente je pre automobilku najťažší práve sobáš týchto komponentov.

To najdoležitejšie čo sme sa dozvedeli z interview s Elonom Muskom o výrobných problémoch Tesla Modelu 3

Muska Gayle následne vyspovedala z jeho prvo aprílového vtipu a jeho pohnútok takýto vtip vôbec uverejniť v období keď firma prechádza ťažkými skúškami. Musk na túto otázku odpovedal veľmi jednoducho. V tomto momente vychádza toľko informácií o bankrote firmy, ktoré on považuje za viac ako nepravdivé, že si povedal, že z toho si proste musí urobiť srandu. Tvrdí, že keby naozaj videl možnosť žeby firma mohla zbankrotovať, tak by si podobné žarty nikdy nerobil. Nakoniec len dodal, že to bol vtip a bol prvý apríl, ľudia by sa mali naučiť si v tento deň trošku zavtipkovať a nebrať veci príliš vážne.

V druhej časti interview sa už zajtra na EMblogu dozviete čo si Elon myslí o analytikoch, tiež o tom, že vždy túžil byť čarodejníkom a rozrozprával sa aj o Autopilotovi a o smrteľnej nehode Modelu X.

Celé interview si môžete pozrieť tu:

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here