Pred necelými 2 týždňami nám výkonný riaditeľ Tesla Inc., Elon Musk, predstavil najnovšie produkty jeho firmy. A to plne elektrický kamión Tesla Semi a novú verziu Tesla Roadsteru.

Vedúci programu Tesla Semi, Jerome Guillen, na tomto evente nedostal veľa priestoru. Najskôr na pódiu privítal ľudí, no hneď na to uviedol Elona Muska, ktorý veľmi rýchlo prešiel všetkými aspektami a parametrami kamiónov Tesla Semi a rýchlo prešiel na prekvapenie večera, odhalenie Tesla Roadsteru, šialene rýchleho kabrioletu so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 1.9 sekundy a dojazdom 1000 km.

Jerome Guillen

Tento Francúzsky inžinier je fanúšikom Tesly dobre známy. V rokoch 2010 až 2013, v tých najkritickejších rokoch pre Teslu a ich Model S, bol vedúcim programu vývoja a výroby Modelu S. Pred tým než sa pridal k Tesle pracoval pre Daimler ako inžinier a viedol vývoj ich tahaču Cascadia.

Vedúci programu Tesla Semi hovoril o váhe, nabíjaní, autopilotovi…

Od kedy sa Guillen pridal k Tesle, pracoval na viacerých pozíciách. Najskôr ako viceprezident vývoja vozidiel a neskôr ako viceprezident globálnych predajov v rokoch 2013 až 2015 kedy Tesla expandovala do celého sveta. No v roku 2015 sa Guiller rozhodol, že pracovne už toho bolo dosť, a tak do roku 2016 Teslu opustil. Po ročnom voľne a návrate do Tesly, v roku 2016, začal pracovať na programe nákladných elektrických vozidiel. No a výsledok jeho takmer 2 ročnej práce sme mohli vidieť na akcii odhalenia elektrického kamiónu Tesla Semi.

Vedúci programu Tesla Semi hovoril o váhe, nabíjaní, autopilotovi…

Konferencia dopravy a logistiky

Len pred pár dňami, na každoročnej konferencii dopravy a logistiky v Holandsku, mal Guillen možnosť verejne a detailne hovoriť o elektrických kamiónoch Tesla Semi. Tam Guillen potvrdil, ako sme už písali, že Tesla bude prvým zákazníkom Tesly a ich kamiónu Tesla Semi. Tesla plánuje nahradiť ich letku asi 100 dieselových kamiónov ich plne elektrickými kamiónmi Tesla Semi. Tie s dojazdom 800 km by mali byť perfektnou náhradou a uspokojiť ich potreby.

Plná audio nahrávka jeho prejavu v anglickom jazyku je nižšie, no my sme z nej pre vás vypísali aspoň tie najdôležitejšie body:

  • Guillen potvrdil, že kamión Tesla Semi bude schopný odviezť rovnakú váhu ako dieslové kamióny, čo znamená, že jeho váha bude približne rovnaká ako dieselový kamión s plnou nádržou.
  • Guillen hovoril aj o aerodynamike Tesla Semi, a prirovnal jeho aerodynamické vlastnosti k tzv. “Bullet train” vlakom, vysokorýchlostným vlakom v Japonsku.
  • Takisto hovoril o adaptácii ich dizajnu na európske štandardy a regulácie. Momentálne nie sú kamióny Tesla Semi vhodné na EU cesty. No ako to tak vyzerá, Tesla na tomto probléme pracuje, no ani zďaleka nemá riešenie.
  • Tesla očakáva, že prevádzková cena Tesla Semi bude predstavovať pre EU firmy ešte väčšie šetrenie financií ako v USA, kedže cena nafty je tu neporovnateľne vyššia.
  • K plánovaným Megacharger nabíjacím staniciam plánuje Tesla tak isto ponúknuť inštaláciu vlastných nabíjacích staníc vo firmách.
  • Guillen tak isto potvrdil, že Tesla Semi využíva rovnaký hardvér a softvér ako môžeme vidieť v ich osobných vozidlách na sprostredkovanie asistovaného autopilota.
  • Tesla Semi ponuka 360o výhľad okolo celého kamiónu pomocou kamier, na to aby úplne eliminovala havárie spôsobené mŕtvym uhlom
  • Tak isto ako Tesla Model 3, aj Tesla Semi nebude mať kľúč na štartovanie či odomykanie, namiesto toho bude využívať Tesla aplikáciu a kartu.

Zdroj: Elektrek, Tesla, YouTube

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here