Elon a jeho láska k automobilom

Elon Musk je muž mnohým záujmov, od vesmírneho cestovania, elektromobilov, až po “nudné” tunely. Jeho osobnosť a talent sú dôležitým aspektom pri budovaní jeho spoločností, no pri spoločnosti Tesla Inc. je v tom zakomponovaná aj silná láska k rýchlim automobilom.

Prvý automobil, ktorý vlastnil bol z roku 1978 a bolo to BMW 320i, ktoré si kúpil za 1 400 amerických dolárov v roku 1994. Jazdil na ňom dva roky až mu ho pokazil jeden zo stážistov zo Zip2.

Elon Musk Blog
Zdroj: CarPixel

Elon ako 17 ročný dostal knihu klasických kabrioletov kde sa na prvý pohľad zamiloval do Jaguára typu E. Zaumienil si, že raz, keď si to bude môcť dovoliť si ho kúpi. Keď v Zip2 získal ročný bonus vo výške 40 000 amerických dolárov si toto vozidlo zadovážil.

Elon Musk - Jaguar
Zdroj: DiamondCars

V roku 2013 si na aukcii v Londýne kúpil Lotus Esprit za 886 000 amerických dolárov.

“Bolo úžasné keď som ako malý chlapec v Južnej Afrike sledoval Jamesa Bonda ‚The Spy Who Loved Me‘, v ktorom sa vozidlo stlačením jedného tlačidla mohlo premeniť na ponorku. Bol som veľmi sklamaný keď som sa dozvedel, že to nie je možné. Čo spravím je, že Lotus vylepším použitím Tesla elektromotorov a umožním mu meniť sa na ponorku.”

Lotus James Bond
Zdroj: Vignette1

Elon Musk tak isto vlastnil Audi Q7, ktorá ho inšpirovala k vývoju “Falcon Wings” na Tesle Model X. Vieme tiež, že vlastnil športový automobil Hamann BMW M5 a Porsche 911.

McLaren F1

Keď ako 28 ročný v roku 1999 predal svoju internetovú spoločnosť Zip2 spoločnosti Compaq, odniesol si výplatu vo výške približne 22 miliónov amerických dolárov a za odmenu si kúpil to najrýchlejšie auto, ktoré sa nachádzalo na trhu, McLaren F1.

Elon Musk - McLaren F1
Zdroj: SuperCars

McLaren F1 je nepochybne jedným z najrýchlejších a najexkluzívnejších vozidiel, aké sa kedy vyrábali. Jeho maximálna rýchlosť bola 391 km/h a v roku 1998  sa stal najrýchlejším cestným automobilom na svete. Dokopy McLaren F1 dokázal odviesť 3 pasažierov vrátane vodiča. Vodič sedel v strede automobilu a spolujazdci sedeli po stranách za ním. Výkon motora bol závodný, no nie natoľko, aby obmedzoval každodenné použitie a komfort. Vyrobilo sa len 64 kusov, ktoré sa premávali na cestách, z toho výroba každého jedného z nich trvala viac ako tri mesiace.

Video vyššie z roku 1999, ako Elon čaká na ulici na svoju novú hračku, nemá žiaden veľký historický význam, no pre fanúšikov Muska je to roztomilý záber z doby, kedy ešte Iron Man bol v poradí len ďalším mladým milionárom.

Elon sa odo dňa kedy mu priniesli jeho novú hračku stal každodenným vodičom McLarenu a to na niekoľko rokov. No po uvedení Tesla Roadster na trh v roku 2008 povedal, “Naozaj si myslím, že toto je najúžasnejšie auto aké som kedy vlastnil, porazilo McLaren F1 a aj Porsche 911 Turbo.”

Avšak Muskovi sa jeho McLaren F1 podarilo zničiť pred tým ako ho vymenil za Tesla Readster a musíme podotknúť, že s veľkým štýlom. Spolujazdec, Peter Thiel, Elonov partner z PayPalu sa ho opýtal, “Čo toto auto dokáže?” na čo Elon reagoval “Sleduj toto!”, dupol na plyn a v plnej rýchlosti havaroval. Elon však nebol z celej záležitosti vôbec rozrušený, dokonca sa hrdelne smial a následne podotkol, “A vieš čo je na tom celom najlepšie? To auto nebolo vôbec poistené!”. To o Elonovi a jeho osobnosti veľa odhaľuje.

Elon Musk - McLaren F1
Zdroj: Teslarati

Tesla

Rýchlosť bolo niečo, čo jednoducho potreboval a potreboval to zdielať aj s ostatnými. Boli to ľudia ako, Ian Wright, ktorý premenil kosačku na motokáru vo veku 10 rokov. J.B. Straubel, ktorý premenil Porsche 944 na elektrický automobil. Martin Eberhard, ktorý predstavil svoj Porschius, ktorý kombinoval najlepšie vlastnosti Porsche a Toyoty Prius. Toto boli ľudia, ktorí s ním zdielali lásku k rýchlim a ekologickým automobilom.

Tesla je dôkazom, že sa dá naraz klásť rovnaký dôraz na výkon, praktickosť, vzhľad a ekologickosť. To je presne dôvod prečo elektromobily od Tesly dominujú na titulkách, zatiaľ čo iné elektromobily bojujú o uznanie. V 70 rokoch CitiCar, alebo v 90 rokoch EV1 od General Motors a mnoho ďalších, boli všetko neatraktívne elektromobily, ktoré síce boli určené širokej verejnosti a chránili životné prostredie, no neboli to automobily, ktoré by ľudia chceli vlastniť. No to bolo všetko pred tým, než Roadster vyšiel na scénu.

Elon Musk Blog
Zdroj: Motortopia
Elon Musk Blog
Zdroj: DigitalTrends

Elon a jeho partneri pochopili to, čo pred nimi nikto nepochopil. Utratili neuveriteľné peniaze a čas, aby Roadster vyzeral tak ako vyzerá, ale to ľudia, ktorí “nie sú do áut zaľúbení”, nikdy nepochopia. Zdá sa zvláštne, že človek, ktorý sa snaží dosiahnuť koniec ropného veku mal takú záľubu v spaľovacom motore aký mal McLaren. No aj to je jeden z dôvodov prečo je Tesla na svete.

Elon Musk Blog

V minulosti keď Musk ohlásil nový variant Modelu S s duálnym motorom, variant “D”, portál Road and Track napísal: “Musk povedal, že rýchlostným vzorom pre akceleráciu verzie D bude práve McLaren F1. Musk svoje slovo dodržal a jeho 2.5 tonový luxusný sedan dosiahol rýchlosti 100 km/h za 3.2 sekundy.” Teraz keď Model S s Ludicrous dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2.28 sekundy sa Tesla stala rýchlostným vzorom pre každý iný automobil na svete.

Tesla sa pokúsi osloviť oveľa väčší trh ľudí s Modelom 3, no v určitom zmysle bude v každom vozidle, s ktorým Tesla príde, vždy trochu vzrušujúceho McLaren F1.

Zdroj: Business Insider, Evannex

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here