Elon Musk sa snaží tlačiť svet aby prešiel na elektrické autá, avšak nie je tajomstvo, že niektoré automobily so spaľovacím motorom stále stoja v jeho garáži. Generálny riaditeľ Tesla Inc. na svojej Twitterovej stránke uviedol, že kým jeho spoločnosť má problémy dosiahnuť 100% výrobnej kapacity vo výrobe svojho “ľudového” Modelu 3, on sám ani nedokončil prechod na elektromobily vo svojej garáži.

„Vlastním dve benzínové vozidlá. Jedným z nich je klasický Ford Model T, ktorý mi dal priateľ a druhý je Jaguar E-Type z roku ’67 – Moja prvá láska.“

V garáži Elona Muska stále parkujú autá so spaľovacím motorom, prečo?V garáži Elona Muska stále parkujú autá so spaľovacím motorom, prečo?

Na prvý pohľad je to veľmi matúce, že toto tvrdí práve CEO spoločnosti Tesla, ktorej úlohou je dokázať, že „elektrické vozidlá môžu byť lepšie, rýchlejšie a zábavnejšie na šoférovanie ako tradičné benzínové vozidlá.“ Musk v minulosti kritizoval veľkých výrobcov automobilov. Hlavným dôvodom bolo úmyselné brzdenie pokroku v oblasti elektromobility. Odvolával sa na film z roku 2006 “Who Killed the Electric Car?” – Kto zabil elektrický automobil?. V ňom sa podrobne zaoberali obchodnými praktikami, ktoré zabranovali rozvoju a pokroku v oblasti elektromobility.

Spoločnosť Tesla bola založená v roku 2003 po tom, čo automobilka General Motors spravila krok späť a ukončila výrobu a vývoj projektu EV1, prvého elektromobilu od GM, ktorý bol predstavený už roku 1996. Tento projekt  bol v súlade s mandátom organizácie “California Air Resources Board’s”. Spoločnosť General Motors však neskôr odvolala všetky elektrické automobily, cca 800, a to aj proti želaniam svojich majiteľov, ktorí protestovali proti odobratiu svojich elektromobilov. Všetky dovtedy predané elektromobily EV1 tak skončili na šrotovisku.

Napriek tomu, že Elon Musk je najväčší propagátor a výrobca elektromobilov, sa vie, že od začiatku je silný fanúšik tradičných spaľovacích aut. V jednom staršiom dokumente z roku 1999 môžeme vidieť ako mladý nádejný podnikateľ hrdo očakáva kamión, ktorý mu priniesol jeho vysnený McLaren F1, v tom čase najrýchlejším sériovým automobilom na svete.

Bohužiaľ je známa aj historka o tom ako toto slávne auto skončilo. V rozhovore pre PandoDaily opísal Musk posledné minúty tohto automobilu, v ktorých Musk viezol vo svojom McLaren F1 spoluzakladateľa PayPalu Petra Thiela. Kde odzneli už známe slová “watch this” – sleduj! Položil nohu na plyn, otestoval zrýchlenie a havaroval.

Thiel spomína na túto historku v rozhovore pre New York Times takto:

„Bolo to zázrak, že ani jeden z nás nebol zranený. Nemal som na sebe bezpečnostný pás, čo nieje úplné ideálne v superšporte.“ Elonov prvý komentár po havárií bol: „Wow, Peter, to bolo naozaj neskutočné.“ A na koniec ešte Elon dodal: „Vieš, čítal som všetky tie príbehy o ľuďoch, ktorí zarobili veľké peniaze a kúpili športové autá na ktorých havarovali. Ale ja som vedel, že sa mi to nikdy nestane, takže som ho ani nepoistil.”

Napriek incidentu sa Musk nevzdal svojej lásky k superšportom a pravidelne sleduje merania “jeho” Tesly proti tradičným vozidlám. Najlepšie z nich si vedie Tesla Model S P100D v konfiguráci s Ludicrous. V tomto roku zaznamenala zrýchlenie z  0 – 100 km/h za 2.28 sekundy. Avšak ani Model X či Model 3 nezostávaju za konkurenciou. Najnovší limit, ktorý Muskovi chodí hlavou je určité pokorenie hranice dvoch sekúnd. To by bolo podľa jeho slov reálne už pri novej genérácií Tesla Roadsteru. Ale to či sa Roadster v blízkej dobe dostane na výrobné linky nevieme odhadnúť.

Zdroj informácií a fotografií: Inverse

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here