Panasonic prinesie na Európsky trh solárne panely s účinnosťou takmer 20%

od | jan 29, 2018 | Technológie | 0 komentárov

Japonská medzinárodná korporácia Panasonic predstavila ich nový produkt v oblasti solárnych energetických technológií, ich nové fotovoltaické články – HIT KURO. Tieto panely sa vyznačujú plne čiernym prevedením a to od samotného článku až po jeho rám. Panely majú tak isto naozaj vysokú účinnosť, ktorá sa v optimálnych podmienkach vyšplhala až na 19.4%, takže ich najvyššia možná produkcia dosahuje až 325W.

Panely vyzerajú veľmi podobne tým, ktoré predstavila Tesla v spolupráci s firmou Panasonic v apríli 2017 pre Americký trh.

Panasonic má jednen z najkvalitnejších solárnych produktov na trhu

Panasonic zaujal ale aj ich neuveriteľnou kvalitou solárnych produktov. Panasonic sa chváli faktom, že zo 4 000 000 panelov, ktoré doteraz predali v Európe, bolo vrámci záruky reklamovaných iba 148. Toto číslo je naozaj neuveriteľné a poukazuje na spoľahlivú technológiu vytvorenú touto firmou.

Čo to znamená? Percento chybovosti ich produktov je iba 0.0037%. Nič iné by však človek nečakal od spoločnosti, ktorá na svoju výrobu využíva stratégiu riadenia Six Sigma. Six Sigma je stratégia riadenia výroby, ktorá bola pôvodne vyvinutá spoločnosťou Motorola a neskôr využívaná mnohými firmami po celom svete. Spoločnosť s takouto stratégiou si dáva za cieľ identifikovať a odstrániť všetky príčiny výrobných chýb v procese výroby a obchodu. Momentálne sa včak ich produkt ako taký do kategórie Six Sigma zaradiť nemôže, na to by ich výroba musela dosiahnuť úspešnosti 99.99966%. Čo v prípade 4 000 000 predaných panelov znamená, že by muselo byť vrátených iba 13 panelov. Momentálne Panasonic dosahuje úspešnosť výroby 99.9963%, čo je tak či tak neuveriteľne spoľahlivá výroba a produkt.

Panasonic tak isto ponúka najlepšiu záruku na svoje fotovoltaické panely na trhu. Každý panel od Panasonic má záruku až 25 rokov. Táto záruka sa vzťahuje nie len na pokazenie hardvéru, ale tak isto na produkciu energie. 25 rokov garancie produkcie energie je štandard na trhu so solárnymi a fotovoltaickými panelmi, no väčšina výrobcov dodáva svoje panely iba so zárukou 10 až 12 rokov na hardvér.

HIT KURO vyniká nie len učinnosťou

Panasonic tak isto dokázal prilákať zákazníkov na ich produkty ich jednoduchou prezentáciou. Na svojich stránkach uvádzajú mnoho príkladov svojich zákazníkov, uvádzajú veľkosť ich inštalácie a výšku ich energetickej produkcie.

Väčšina výrobcov panelov dnes na trhu tvrdí, že po 25 rokoch využívania ich panelov sa ich produkcia energie zníži na cca 80% začiatočnej účinnosti. Panasonic aj v tejto kategórii vyniká a pri ich nových paneloch HIT KURO uvádzajú účinnosť po 25 rokoch na viac ako 90%. Keď si týchto 10% navyše prepočítame na produkciu energie v priebehu 25 rokov, nejedná sa o malé šetrenie.

Panely sú ponúkané v dvoch verziách – 320W a 325W. Obe verzie sú však diznajnovo rovnaké. Ak si všimnete na fotografii vyššie, v každom rohu panela sa nachádzajú malé kanáliky, ktoré zabezpečujú odvod vody v prípade daždu. Je známe, že mnohokrát je príčinou zníženia úrovne produkcie energie len zanesenosť panelov, týmto by sa mala potreba čistiť panely znížiť naozaj na minimum.

KURO má tak isto vynikajúci tepelný koeficient: -0.258%/°C, v skutočnosti nejde len o vynikajúci koeficient, ale tak isto o najlepší koeficient na trhu. To znamená, že aj v naozaj horúcich podmienkach si HIT KURO dokáže zachovať naozaj nadštandardnú účinnosť panelov. Pre tých, ktorí žijú v horúcich podmienkach väčšinu roka, je toto veľmi dôležitý faktor, nie tak zaujímaví pre obyvateľov Slovenska, no rozhodne zaváži aj tu počas leta keď teploty presahujú 25°C.

Technológia ktorú by sme tak isto mali spomenúť a ktorej skratka sa nachádza v samotnom názve týchto panelov je HIT – Heterojunction with Intrinsic Thin layer. Jedná so o tenučkú monokryštalickú kremíkovú membránu z oboch stran uzavretú ultra tenkými vrstvami amorfného krmíka. Zobrazenie tejto štruktúry môžete vidieť na obrázku nižšie.

Táto technológia napomáha zníženiu straty rekombinácie elektrónov a zníženiu optickej straty. Pokiaľ vás táto technológia zaujíma, do detailov si o nej môžete v angličtine prečítať na stránkach firmy Panasonic.

Vďaka tejto technológii dokázali panely v ideálnych podmienkach dosiahnuť až neuveriteľnej účinnosti 25%, čo je najvyššia zaznamenaná účinnosť na svete. No čo je asi pre každodenného zákazníka zaujímajúceho sa o solárne či fotovoltaické panely najdôležitejšie, je neuveriteľná spoľahlivosť panelov od Panasonic a ich jedinečná záruka. Ak panely od Panasonic vlastníte, dajte nám o vašich skúsenostiach vedieť na našom facebooku. 🙂

Zdroj informácií a fotografií: Panasonic, Electrek, Wikipedia

Najčítanejšie články

  • Jeremy Clarkson bol Tesla Modelom X viac ako očarený, natrel to Audi R8…

    Jeremy Clarkson, jeden z trojice moderátorov automobilovej show Grand Tour sa po 10 rokoch vrátil k Tesle. Pred 10 rokmi Jeremy Clarkson, ako aj jeho spolumoderátori, ešte na vtedajšej BBC, teda v televíznej show Top Gear, prezentoval Tesla Roadster. Prvý, plne elektrický automobil vyrobený automobilkou Tesla. Tesla po recenzii zažalovala Clarksona za jeho nepravdivé vý…

  • Boeing investuje do nových batérií, budú prelomom v elektrifikácii leteckej dopravy? Boeing investuje do nových batérií, budú prelomom v elektrifikácii leteckej dopravy?

    V posledných pár rokoch sme svedkami renesancie batérií a elektrifikácie. Lithium-ion batérie sa dnes využívajú snáď už v každom sektore pozemnej dopravy. Či už hovoríme o osobných automobiloch, verejnej hromadnej doprave, lodnej doprave či nákladnej, aspoň jeden príklad elektrifikácie sa dá nájsť už naozaj v každom dopravnom sektore. Inak tomu nie je ani v tom leteckom…

  • Elon Musk hovoril o finančných výsledkoch Tesly, autonómii a LiDAR technológii Elon Musk hovoril o finančných výsledkoch Tesly, autonómii a LiDAR technológii

    Elon Musk sa okrem iného na vyhlásení finančných výsledkov za posledný štvrť rok konečne vyjadril k tomu prečo Tesla v roku 2017 neuskutočnila ich sľúbenú plne autonómnu jazdu z jedného pobrežia USA na druhý. Tak isto sa vyjadril k tomu prečo podľa neho je trojkombinácia technológií, ktoré zvolila Tesla k dosiahnutiu úplnej autonómie, ten správny pristúp a využitie LiDAR tech…

  • Elektrický trajekt v Nórsku žne úspechy, objednávky rastú

    Keď sa v roku 2015 na Nórske vody vydal prvý plne elektrický trajekt, jednalo sa v podstate o pokus. Jeho hodnota bola síce dokázaná na papieri a čísla poukazovali na malý zázrak, technológia však musela byť otestovaná. No po pár rokoch v plnej prevádzke, majitelia trajektu a jej výrobcovia získali zaujímavý set dát, ktoré poukazujú, že dopad tohoto trajektu na životné prostredie, výro…

  • SpaceX úspešne vyslalo Tesla Roadster k Marsu na vrchu rakety Falcon Heavy SpaceX vyrazilo dych prvým takmer perfektným letom a pristátím ich najvýkonnejšej rakety Falcon Heavy

    Včera v noci o 21:45 SEČ vyštartovala k nebesiam najvýkonejšia raketa na svete. Raketa vyrobená firmou SpaceX, firmou excentrického miliardára Elona Muska, sa včera vydala k nebesiam a svoj let zakončila dokonalým pristátím ⅔ prvých stupňov. Medzi tým vypustila na parkovaciu obežnú dráhu náklad v podobe červeného Tesla Roadster a o 6 hodín ho posledným vznietením vákuového mo…

  • Sledujte Tesla Roadster a Starmana ako si užívajú jazdu na obežnej dráhe Zeme Sledujte Tesla Roadster a Starmana ako si užívajú jazdu na obežnej dráhe Zeme

    Aj keď ešte dnes pred samotným štartom Elon Musk tvrdil, že pravdepodobnosť úspechu je len 50%, Falcon Heavy ukázal, že je naozaj schopný lietať! Falcon Heavy úspešne vyviezol Tesla Roadster aj s jeho pasažierom, Starmanom, na obežnú dráhu Zeme. Starman aj s Tesla Roadsterom bude letieť k Marsu, alebo teda tak blízko ako sa len dá k Marsu dostať. Cesta bude trvať 6 me…

  • EMblog štartovacie centrum – sledujte štart najvýkonnejšej rakety na svete Falcon Heavy Elon Musk prezradil čoho sa najviac obáva pri štarte rakety Falcon Heavy

    Tankovanie paliva a okysličovanie začne prebiehať o 10 minút skôr ako u rakety Falcon 9. Dva bočné prvé stupne budú zapálené o 2 sekundy skôr ako centrálny stupeň, ten však bude horieť o 35 sekúnd dlhšie. Oba bočné stupne sa pokúsia predviesť všetky manévre spolu s pristátím v rovnaký čas. Centrálny stupeň sa pokúsi o pristátie na autonómnej lodi uprostred oceána 21 se…

  • Elon Musk prezradil čoho sa najviac obáva pri štarte rakety Falcon Heavy Elon Musk prezradil čoho sa najviac obáva pri štarte rakety Falcon Heavy

    Verme, že dnes náš čaká úspešný štart rakety Falcon Heavy. Ak by Vás zaujímali technické či historické informácie o tejto rakete, môžete si ich prečítať TU. Sledovanie štartu rakety Falcon Heavy bude nie len obrovským miľníkom pre budúcnosť vesmírneho priemyslu, ale aj vďačnou mediálnou udalosťou. Na štart sa napríklad príde pozrieť herec Harrison Ford, alebo astronaut Buzz Aldrin…

  • Všetko čo musíte vedieť pred dnešným štartom rakety Falcon Heavy, najvýkonnejšej rakety na svete Všetko čo musíte vedieť pred dnešným štartom rakety Falcon Heavy, najvýkonnejšej rakety na svete

    SpaceX je americkou technologickou spoločnosťou pôsobiacou vo vesmírnom priemysle, ktorú v roku 2002 založil Elon Musk. Spoločnosť zo začiatku vyvíjala a využívala len rakety Falcon 1 a Falcon 9. Avšak len o tri roky neskôr, v roku 2005, spoločnosť verejnosti predstavila svoje plány o vyvíjaní ich najväčšej a najvýkonnejšej rakety Falcon Heavy. Prvotné plány spoločnosti boli, že premiéro…

  • Tesla začala s výrobou elektromobilu Model 3 s duálnym pohonom Tesla začala s výrobou elektromobilu Model 3 s duálnym motorom

    V posledných týždňoch sa objavuje viac a viac dôkazov, že Tesla začala s výrobou ich najnovšieho elektromobilu Modelu 3 s duálnym motorom. Tesla sa zo začiatku výroby nového vozidla vždy sústredí na tie najdrahšie verzie. Na začiatku Tesla začala vyrábať a doručovať iba Modely 3 verzie Long Range so 75kWh batériou, teraz prichádzajú na rad Modely 3 s duálnym motorom. Ako vlastne viem…