Všetci to považovali za žart, keď 1. decembra Elon Musk na sociálnych sieťach oznámil, že prvým nákladom, ktorý ponesie nová raketa SpaceX, Falcon Heavy, bude Tesla Roadster prvej generácie.

“Náklad bude môj midnight cherry [veľmi tmavá farba červenej nazývaná polnočná čerešňa] Tesla Roadster a bude hrať Space Oddity. Cieľom bude obežná dráha Marsu. Bude v hĺbkach vesmíru miliardu rokov, pokiaľ nevybuchne počas štartu.”

No od včera vieme, že sa o žart nejedná.

Falcon Heavy prvé fotografie a náklad

SpaceX v súčastnosti prevádzkuje vesmírne lety len za pomoci ich rakiet Falcon 9, ktoré pozostávajú z jadrového posilňovača, takzvaného prvého stupňa a druhého stupňa. No nová raketa Falcon Heavy, ktorá bude mať premiéru už naozaj čoskoro, bude disponovať troma spojenými prvými stupňami rakety Falcon 9, aj keď dosť upravenými. Očakáva sa, že raketa Falcon Heavy sa stane najsilnejšou raketou na svete a debutovať by mala už budúci mesiac!

Pred pár dňami dokonca ešte nikto s fanúšikov ani nevedel ako reálna raketa Falcon Heavy vyzerá. Doposiaľ sme raketu Falcon Heavy poznali len z koncepčných rednerov a videí. Až 20. decembra, opäť z ničoho nič, Musk na svojom Twitteri uverejnil prvé, skutočné fotografie rakety Falcon Heavy v hangári v Kenedyho Vesmírnom Centre na Floride.

Falcon Heavy už čoskoro vyštartuje k červenej planéte s červeným automFalcon Heavy už čoskoro vyštartuje k červenej planéte s červeným autom

My fanúšikovia sme však veľmi nedočkaví a žiadame všetko a hneď, preto ľudia začali Elona bombardovať otázkami: Kedy uvidíme náklad naložený v rakete? Načo Elon diplomaticky odpovedal: “Foto čoskoro”.

A tak sa dva dni po zverejnení fotografií rakety Falcon Heavy objavili na Elonovom Instagrame, a postupne všade na internete, fotografie červeného Tesla Roadsteru v nákladnom priestore rakety pod aerodynamickým štítom pripraveným na svoj let na vrchu rakety Falcon Heavy.

Musk povedal, že vozidlo má preňho sentimentálnu hodnotu:

“Páči sa mi myšlienka auta, ktoré sa pravdepodobne navždy bude preháňať vesmírom a možno ho v budúcnosti, za milióny rokov, objaví mimozemská civilizácia.”

Vyzerá to naozaj tak, že pokiaľ Falcon Heavy nevybuchne počas štartu, čomu sám Elon pripísal vysokú pravdepodobnosť, sa naozaj tejto predstavy dočká.

Je jasné prečo SpaceX nevypúšťa hneď na prvý krát zaťaženie vo forme drahého satelitu. Sami nevedia ako premiéra letu rakety Falcon Heavy dopadne. Jedná sa predsa o demonštračný, prvý let novej rakety.

A náklad Tesla Roadsteru v sebe nesie aj určitú symboliku. Roadster mnoho nadšencov považuje za elektrické vozidlo, ktoré spustilo elektrickú revolúciu medzi automobilmi. A teraz má možnosť byť tento elektromobil navždy vo vesmírnom vákuu, zatiaľ čo tu, na Zemi, sa časom všetky vytratia. Spoločnosť Tesla vyprodukovala len 2000 Tesla Roadsterov prvej generácie a už teraz väčšina neexistuje.

Elon fotografie Tesla Roadsteru na svojom Instagrame uverejnil so slovami:

“Testovacie lety nových rakiet zvyčajne obsahujú masívne simulátory vo forme betónových kociek, blokov, alebo kovových blokov. To sa však zdalo príliš nudné. Samozrejme všetko nudné je hrozné, najmä spoločnosti, a tak sme sa rozhodli poslať do vesmíru niečo neobvyklé, niečo čo v nás vyvolalo emóciu. Náklad bude originálny Tesla Roadster, ktorý bude hrať Space Oddity na miliardu rokov dlhom eliptickom orbite Marsu.”

Aký máte názor na Tesla Roadster vo vesmíre vy? A čo vôbec hovoríte na raketu Falcon Heavy? Tešíte sa na toto nebeské divadlo, ktoré sa nám v januári naskytne?