Nové dočasné zariadenie, určené pre počiatočnú výrobu komponentov pre najväčšiu a najvýkonnejšiu raketu SpaceX – BFR, srší aktivitou zamestnancov Kalifornskej vesmírnej spoločnosti SpaceX. Zamestnanci momentálne pracujú na zostavení masívneho valca, ktorý sa bude používať pri výrobe viacerých častí prvého stupňa ako aj samotnej vesmírnej rakety z uhlíkového kompozitu.

SpaceX nezaháľa so stavbou novej rakety BFR, v novom zariadení sledujeme vysokú mieru aktivity

SpaceX pracovalo na novom zariadení už od minulého roku

Zariadenie stojí v prístave mesta Los Angeles, nazývanom Port of San Pedro. Jedná sa o veľký stan, ktorý SpaceX začalo stavať v decembri minulého roku. Po tom čo bolo zariadenie dokončené, nestrácala firma ani minútu a do nového zariadenia presunula mnoho zamestnancov, ktorí už teraz aktívne pracujú na vytvorení novej rakety SpaceX – Big Fucking Rocket.

Zdroj: TeslaRati

Firma sa bude snažiť dokončiť raketu ešte tento rok, kedže začiatkom roku 2019 plánujú začať s prvými testovacími letmi, tzv. “skokmi”, čo sú krátke vzlety a pristátia za pomoci raketových motorov. Neskôr v roku 2019 plánuje SpaceX započať prvé testovacie orbitálne lety.

Firma nemusí vytvárať nové výrobné procesy a nástroje

Nemenovaný zdroj potvrdil, že SpaceX využíva nového dodávateľa výrobných nástrojov – Ascent Aerospace Coast Composites. Tí dodali SpaceX na mieru vyrobený valec, ktorý bude SpaceX využívať na výrobu hlavných častí tela vesmírnej lode ako aj prvého stupňa rakety.

Mnoho výrobných nástrojov sa nachádza už v zariadení, no na fotografiách vyššie vidieť, že ďalšie zariadenia sa stále nachádzajú vonku, mimo stanu. Tieto komponenty sa budú pravdepodobne využívať pri výrobe ne-cylindrických častí rakety. SpaceX bude musieť za pomoci týchto nástrojov postaviť masívnu konštrukciu z uhlíkového kompozitu, ktorá bude musieť vydržať extrémny tlak, teplo, uniesť extrémne schladené pohonné hmoty pre raketové motory a bude musieť byť schopná vystáť extrémne preťaženie.

Čo je pozitívne je, že SpaceX nie je prvá firma, ktorá bude využívať podobné výrobné procesy a materiály. Firma Boeing, používala veľmi podobnú konštrukciu s priemerom 6 metrov na výrobu mnohých častí trupu ich lietadla Boeing 787 Dreamliner práve z uhlíkového kompozitu. Valcová konštrukcia, ktorú bude pri výrobe využívať SpaceX, má priemer až 9 metrov, no výrobný proces by mal byť v podstate ten istý. Toto je veľká výhoda pre SpaceX, kedže výrobné procesy a nástroje na výrobu takýchto komponentov už existujú a firma sa nemusí trápiť s vytváraním nových nástrojov a komponentov.

SpaceX bude presúvať rakety po mori

S ohľadom na vysokú mieru aktivity v tomto zariadení usudzujeme, že SpaceX nestráca ani len minútu s produkciou prvého prototypu BFR v reálnej veľkosti. Zariadenie sa každým dňom plní viac a viac na mieru vytvorenými výrobnými nástrojmi schopnými vyrobiť všetky potrebné časti pre raketu, ktorá jedného dňa zamieri s ľudskou posádkou k Marsu.

Nie je vôbec žiadnym prekvapením, že SpaceX postavilo toto zariadenie priamo v prístave Port of San Pedro. SpaceX už s raketami Falcon 9 zažíva mnoho strastí pri prevozoch po krajine a to sú rakety s priemerom len 3m, pri BFR, ktorá bude mať priemer až 9m by boli takéto presuny nemožné. SpaceX plánuje presúvať svoju novú raketu po mori, buď do ich zariadenia na Floride alebo do ich nového zariadenia v Texase. V tomto momente ešte nie je jasné, ktoré zariadenie bude využívané na prvé testy BFR.

Zdroj: TeslaRati

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here